Sobota 4. května 2024, svátek má Květoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Část silničního okruhu se staví nelegálně

Ředitelství silnic a dálnic staví na jihu Prahy část silničního okruhu kolem města nelegálně. Stavební firmy začaly pracovat na jedné z velkých křižovatek přes Strakonickou ulici podle jiného projektu, než který byl schválen.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

IDOL

28. 8. 2007 14:21
TUNELAŘINA, JAK VIDNO, NÁM JDE EXCELENTNĚ!

PS ..... RAŽENÍ ZEMNÍCH MASIVŮ UŽ TOLIK BOHUŽEL NE!!;-D

0 0
možnosti

Bidlo

28. 8. 2007 14:24
Re: TUNELAŘINA, JAK VIDNO, NÁM JDE EXCELENTNĚ!

No nevím, jediný pořádný průšvih při ražbě tunelů který si za poslední léta pamatuji byl v Březně u Chomutova. Ale to je již zažehnáno.

0 0
možnosti

bar

28. 8. 2007 10:05
jen tak pro pobavení a ilustraci rozdíl Praha-Madrid

zatímco Praha nemá ani zdaleka dokončen a dlouho mít nebude dálniční okruh - v Madridu jak jsem se na návštěvě v dubnu od odpovědných činitelů dozvěděl-bude do 5-ti let celý dálniční okruh zakopán pod zem dio tunelů ve formě 4až 5-ti pruhů v obou směrecgh-co vy na to-mít ceny dopravních staveb jako u nás tak by museli prodat polovinu země a by na to měli...

0 0
možnosti

IDOL BARU

28. 8. 2007 14:24
Re: jen tak pro pobavení a ilustraci rozdíl Praha-Madrid // "DIA TUNELY"! TO MNĚ ZAJÍMÁ!

PS ...... MÁM VYŠŠÍ HLADINU CUKRU V KRVI!!;-D

0 0
možnosti

expert

28. 8. 2007 4:58
par informaci

Takze. Jedna se o stavbu 513. To, k cemu doslo je nasledujici. V Cechach na vystavbu tunelu mel prakticky monopol Metrostav (ktery zcasti vlastni Subterru). Predem bylo dohodnuto, ze Metrostav dostane tunel na stavbe 514 a Subterra na stavbe 513 a domluveny byly i ceny. Tyto ceny byly u nas v Cechach standatne tak o 20% vysi nez svetobve, takze stavet v Cechach tunely bylo rejzoviste zlata a drahokamu. Jenomze zrovna u staveb 513 a 514 Metrostavu do techto "smluvenych a dohodnutych" staveb zasahly nadnarodni stavebni firmy, konkretne Hochtief na 514 a Skanska na 513 a ZCELA VYJIMECNE na techto stavbach probehla soutez jak mela. Takze na 513 SKANSKA dala cenu tusim nekde kolem poloviny predpokladu projektanta a nedala se vyloucit. Jenomze jeji cena je zase zcela nesmyslne nizka a neda se to za to postavit. Takze existuji dve moznosti. Rici: Mila SKANSKA, vysoutezila jsi si cenu, nahrabala jsi si na jinych stavbach tak holt na teto stavbe budes kutat se ztratou ANEBO nechat zhotovitele nazrat jinak. Napriklad tak, ze se zcela nesmyslne (a on je to opravdu absolutni a absurdni nesmysl at si pan Horeni rika co chce z duvodu o kterych nebudeme spekulovat - chtel bych mit ten duvod v kapse) zmeni prumer tunelu. A uz tady mame neco, co nebylo vysouezeno takze dodavatel za to dostane tolik penez, kolik si rekne bez ohledu na jakoukoli soutez. Proste najednou duvod, aby ten tunel stal dvojnasobek vysoutezenych penez a ze ztratove stavby se stane stavba vysoce ziskova. Takto to proste u nas chodi se soutezemi. Nahodou jsem u toho byl, takze mi muzete verit, ze to bylo a je presne takto.

0 0
možnosti

Bidlo

28. 8. 2007 8:12
Re: par informaci

1. k projektu stavby se hasičili vyjadřovali v rámci stavebního řízení takže je podivné, že by se náhle objevil jejich další a to zcela zásadní požadavek až po vydání stavebního povolení, zde s vámi plně souhlasím

2. případné vícepráce spočívající ve změně rozsahu prací při ražbě tunelu SKANSKA může ocenit jediným způsobem, přesně podle cen položek již existujících a přijatých v soutěži. Změnou profilu ražby totiž žádná nová položka rozpočtu nepřibude, změní se pouze objem těch stávajících vysoutěžených. Všechny ostatní cesty financování toho rozšíření vedou přímo do kriminálu. Pokud tu stavbu mají (jak vy tvrdíte) podseknutou, pak na tom rozšíření naopak ještě více prodělají. Takže zde s vámi nesouhlasím.

0 0
možnosti

jj

27. 8. 2007 22:03
co takhle povolat rozpočtáře ?

Je s podivem podle čeho tedy vyhrálo ŘSD tendr. Je jasné, jestliže si dovolili okamžitě po vylosování vítěze, změnit projekt, tak o tom někdo od investora musel minimálně něco vědět. Z toho vyplývá, že zakázka musela být předražena, protože se automaticky začala stavět jednodušší varianta. Logicky vzato, je možné, že někteří zadavatelé tendru musí vědět něco více, než čteme z textu nám předloženého.(to něco může být financování,,.. třeba stran....v miliardách se pár milionů ztratí..)NKÚ má ihned nastoupit a s pomocí nestraného odborníka na stavební rozpočty zjistit: O kolik je v tomto případě obírán státní rozpočet.

0 0
možnosti

Barbed.Wire

28. 8. 2007 10:43
Re: co takhle povolat rozpočtáře ?

Pokud si správně pamatuju včerejší TV reportáž na toto téma, pouhé DVĚ dálniční stavby takto budou stát o nějakých 4 - 6 miliard víc, než by musely. Vynásobte si tohle číslo počtem podobných zakázek ...a možná je na světě odpověď, proč máme i v době hodpodářského růstu tak vysoké rozpočtové schodky.

0 0
možnosti

Pavel

27. 8. 2007 21:16
vedení ŘSD

Na vedení ŘSD by se měl udělat pořádný průvan. Těch malérů už bylo dost - předražené stavby, lpění na neprůchozích variantách se kterými dotčené obce nemohly souhlasit, ačkoli existovala možnost kompromisu, takže se stavba nakonec zbytečně protáhla.... A teď tohle

0 0
možnosti

milkom

27. 8. 2007 21:04
Čeští stavaři jsou nejlepší na světě

Ke každé postavené křižovatce přidají "tunel" zdarma. ;-D

0 0
možnosti

dupro

27. 8. 2007 21:03
ŘSD se jedním dechem odvolává na evropské normy při

rozšíření tunelů, na druhou stranu odmítá výstavbu lávky pro pěší a cyklisty, kteří se zřejmě dle nich mohou  v souladu s evropskými normami motat v jízdním pruhu. Jaké bylo vlastně zadání stavby? Vrátí vybraný zhotovitel stavby takto ušetřené prostředky do st. rozpočtu, nebo opět skončí v černé díře?

0 0
možnosti

IDOL

27. 8. 2007 21:02
A METRO JEST V ABSURDISTÁNSKÉ METROPOLI RAŽENO LEGÁLNĚ?

PS ..... ABY SE NEMUSELO ZASYPÁVAT!!;-D

0 0
možnosti