Cayenne GTS staví na osvědčených principech: jedním z nich je třeba kombinace atmosférického motoru se širokou karoserií verze Turbo. Kdykoli v minulosti Porsche sáhlo po tomto spojení, mohli jste si být jisti, že výsledkem bude velmi speciální automobil.
O 14 mm rozšířená karoserie s masivními vstupy vzduchu vpředu a dvojdílným spoilerem vzadu je to první, čeho se při setkání s Cayenne GTS všimnete. Důležitější jsou však rozdíly, které oko nepostřehne. Osmiválec 4,8 l nyní vyvine 405 k - to je o 20 víc než v Cayenne S.
GTS jako vůbec první Cayenne spojuje odpružení vinutými pružinami s aktivními tlumiči pérování. Za příplatek si ovšem lze pořídit i pneumatický podvozek. Výčet úprav uzavírá přítomnost kratšího stálého převodu, který slibuje lepší akceleraci (0-100 km/h za 6,1 s).
V nejlepším světle se toto více než dvoutunové monstrum předvádí tam, kde byste to čekali nejméně - na úzkých silnicích plných zatáček. Žádné jiné SUV nedokáže čelit ostrým vlásenkám s tak skálopevným klidem jako toto porsche.
Neuvěřitelná ovladatelnost vozu má však i svou odvrácenou stranu. Jízda po špatném asfaltu je utrpením a nízkoprofilové pneumatiky naplňují interiér sice snesitelným, ale zřetelným hlukem od kol.
Je tedy Cayenne GTS extravagantní nesmysl, nebo opravdové porsche s praktickou karoserií? Spíše to druhé. Ani GTS sice nedokáže zprostředkovat řidiči úplně stejné zážitky jako čistokrevný sportovní vůz, ale má k tomu velmi blízko - blíž než jakékoli jiné SUV.