„Pojišťovnám výrazně nahrává to, že vláda nedokáže dobře vysvětlit dopady reforem a nechává občany v obavách z budoucnosti,“ řekl Tomáš Prouza z poradenské firmy Partners. Nabídka pojištění proti vysokým nákladům na zdravotní péči se tak podle něj stává mnohem atraktivnější, protože před zahájením reformy většina lidí spoléhala na bezplatnost péče, a neměli tak důvod se pojišťovat.
„Nejdůležitějším faktorem je publicita v souvislosti se zdravotní reformou,“ souhlasil šéfredaktor serveru Investujeme.cz Petr Zámečník. Pojišťovny poté přišly s novými pojistkami poplatků ve zdravotnictví. Druhým motivem je podle něj zájem klientů o specifické pojistky při řešení jejich životních situací. „Klienti si stále více uvědomují, že zdraví není zadarmo, a vyhledávají jistotu u pojišťoven,“ dodal.
Zájem dokladují stoupající počty pojistných smluv u pojištění denní podpory ve výši regulačního poplatku při pobytu v nemocnici. „Podle současného vývoje už koncem dubna očekáváme, že se u ČP Zdraví objeví klient s číslem smlouvy 15 000,“ uvedla mluvčí ČP Dagmar Koutská. Tradičně prý ČP zaznamenává rostoucí poptávku i po pojištění denní dávky při pracovní neschopnosti. Důvodem jsou podle Koutské snižující se nemocenské dávky v době neschopnosti a rostoucí výdaje. Velká část lidí má hypotéky, leasingy a další finanční závazky, které musí splácet i v době nemoci nebo úrazu.