Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Český pojistný trh se vyrovná vyspělým zemím Evropy

Česko

Na dotazy Zlaté koruny odpovídá předseda představenstva a generální ředitel Kooperativy a viceprezident České asociace pojišťoven Ing. Martin Diviš, MBA.

* Jaký je akutální stav českého pojistného trhu?

Určitě lze říci, že český pojistný trh má vysokou úroveň - legislativně i produktovou nabídkou se vyrovnáme vyspělým zemím Evropy. Trh je stabilní, velmi konkurenční a ochrana práv spotřebitele je rovněž na vysoké úrovni. Samozřejmě na druhé straně je i co zlepšovat. Všechny pojišťovny by se měly ještě více snažit o co nejvyšší transparentnost svých nabídek - aby klientům vždy a přesně vysvětlily podmínky a účel svých produktů a dbát u každé pojistné události na rychlost a kvalitu likvidace.

* Kooperativa ve Zlaté koruně výrazně uspěla. Čemu to přičítáte?

Vyzdvihl bych investiční životní pojištění Perspektiva, jehož úspěch mezi desítkami přihlášených produktů je obzvlášť potěšující. První místo je také důkazem toho, že v poslední době se trh orientuje právě tímto směrem, tedy na investiční produkty. Klienti chtějí o tom, kam se investuje rezerva pojištění, sami rozhodovat, chtějí mít možnost v průběhu pojištění disponovat svými naspořenými prostředky či prostředky vkládat a ovlivňovat i výši pojistného. Na druhou stranu bych chtěl zdůraznit, že bychom nikdy neměli zapomínat na základní funkci životního pojištění - kvalitní ochranu proti rizikům, které náš život a zdraví ohrožují.

* skutečný rozvoj životního pojištění se v České republice teprve očekává. Jak se Kooperativa na tento trend připravuje?

Je to skutečně tak, zatímco v zemích EU je sjednaných životních pojistek dvakrát až třikrát víc, u nás v tomto ohledu zatím pokulháváme. Kooperativa se proto snaží přicházet na trh s takovými produkty, které by co nejvíc vyhovovaly potřebám i přáním klientů. Od letošního dubna nabízíme komplexní rizikové životní pojištění RUBIKON. Na českém trhu to je naprosto unikátní produkt, protože klient si může variabilně vybrat z velkého množství pojištěných rizik - záleží jen na něm, jaká pojištění a jak vysoké pojistné částky zvolí. Pojistnou smlouvu je tedy možné nastavit podle požadavků klienta i podle jeho aktuální životní situace. V rámci jedné pojistné smlouvy lze pojistit opravdu širokou škálu rizik. Také pokud jde o rizika ohrožující život je pojištění RUBIKON velice variabilní.

* Kooperativa uspěla i s produkty pro motoristy...

Zisk prvního i druhého místa v oblasti neživotního pojištění je důkazem toho, že jsme v konstrukci těchto produktů šli správným směrem. V době, kdy vichřice Emma letos shazovala stromy na tisíce aut, Kooperativa z živelního pojištění zaplatila více než tisícovce klientů přes 15 milionů korun. Tito motoristé se „na vlastní auto“ přesvědčili, že to nebyl jen marketingový tah.. Co se týče produktu komplexního pojištění motoristů Global, zde hodnotitelé určitě ocenili fakt, že veškerá rizika spojená s vozidlem a jeho provozováním - povinné ručení, havarijní pojištění, různá připojištění - lze v tomto produktu sjednat jednoduše jednou smlouvou a lze je v průběhu času měnit a upravovat.

* Na co sázíte v podnikatelských pojištěních?

V oblasti pojištění průmyslu a podnikatelů je Kooperativa jedničkou na trhu a to nás samozřejmě zavazuje. Víme, že život podnikatele není jednoduchý, a chceme mu ho maximálně zjednodušit a ochránit jeho firmu produktem či programem, který srozumitelně pokryje všechna relevantní rizika. Myslím, že produkt TREND dvěma prvními místy dokázal, že ho podnikatelé i odborníci znají a považují za kvalitní. Přednost vidím v jeho komplexnosti - vztahuje se na movitý i nemovitý majetek podnikatele i na jeho případnou odpovědnost za škodu. Pojistná smlouva je utvářena stavebnicovým způsobem. To znamená, že každému, i drobnému podnikateli, připravíme, stejně jako velkým firmám, pojištění přesně „na míru“ podle jeho individuálních potřeb.

Kategorie| 1,Komerční příloha

Autor: