* LN Nejnebezpečnějším místem českých dálnic je úsek mezi desátým a dvanáctým kilometrem ve směru na Prahu na D1. Hraje v tom nějakou roli třeba i ztráta koncentrace, když je pražský řidič už „skoro doma“ po dlouhé cestě?
To si nemyslím. Většina nehod se totiž stane v pracovní den, ne o víkendech. Takže návrat domů po dlouhé cestě asi nehraje roli. Je to ale blízko hlavního města, to znamená, že koncentrace provozu se tam zvyšuje.
* LN Dalším kritickým místem je stojedenáctý kilometr na té samé dálnici.
To je na Vysočině a tam se často mění klimatické podmínky. Řidiči často nevědí, že v tom úseku se během deseti minut může kompletně změnit počasí.
* LN D1 se vůbec zdá jako „prokletá“ dálnice. Čím to je?
Je to jediná dálnice s vysokou koncentrací provozu. U nás se bohužel často zjednodušuje, že nehodovost rovná se rychlost. Příčinou je ale celkově nesprávný způsob jízdy, hlavně nedodržování bezpečné vzdálenosti, spojené s minimální ohleduplností řidičů. Pro města je samozřejmě ekonomicky výhodné kupovat radary na měření rychlosti. Ale kdyby se místo toho měřilo a pokutovalo nedodržování odstupů, jako je tomu například v Německu, bylo by to rozhodně efektivnější.