Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Cestovky těží z pádu konkurenta

Česko

Díru po zkrachovalé Tomi Tour dokázaly další kanceláře zaplnit rychlostí blesku.

Rozdělit si už stihly většinu klientů i nasmlouvané hotely. PRAHA Sotva tři týdny po dramatickém krachu Tomi Tour se zdá, že se za jednou z největších cestovek v Česku definitivně zavřela voda. Tuzemská konkurence na tom získala tisíce zákazníků a počítá s nimi i v příštím roce.

„Lidem se smlouvou od Tomi Tour jsme nabídli buď slevu 15 procent z katalogových cen, nebo tisícovku na osobu u last minute. Některou z těchto akcí už využily skoro tři tisíce lidí,“ popsal obchodní ředitel Exim Tours Jan Koláčný.

Jen tato firma tak „ulovila“ asi pětinu z přibližně 15 tisíc lidí, kteří kvůli bankrotu firmy přišli o dovolenou. Minimálně na stovky odhaduje počty takto získaných klientů také třeba mluvčí CK Fischer Dan Plovajko s tím, že se neustále zvyšují. Svoji šanci si nenechala ujít ani cestovní kancelář Neckermann, která se snaží probojovat mezi největší hráče na domácím trhu. Okamžitě po krachu Tomi Tour začala do své nabídky zařazovat hotely, které měla padlá cestovka exkluzivně nasmlouvané. „Věříme, že se nám tímto krokem podaří také oslovit zákazníky, kteří byli do těchto konkrétních hotelů v minulých letech zvyklí jezdit přes Tomi Tour. Mít k dispozici ten správný hotel často rozhodne o volbě cestovky,“ komentoval to ředitel firmy Udo Wichert.

Tento trend potvrzuje také Koláčný, na Exim Tours se podle něj obrátilo několik desítek hotelů s nabídkou volných kapacit.

„Několik z nich, na které bylo navázáno větší množství klientů Tomi Tour, jsme už zařadili do nabídky. Roste totiž šance, že tito lidé pak na dovolenou pojedou s námi,“ řekl Koláčný.

Cestovní kanceláře očekávají také zvýšení loajality svých klientů. Mnozí z nich totiž nakupovali jednu dovolenou u Tomi Tour a další u jiné firmy. Nyní budou pravděpodobně opatrnější a věrnější.

„Vždy při takových situacích získávají ty největší a nejvýznamnější cestovní kanceláře, protože je krátkodobě otřesena důvěra klientů, a obracejí se na ty opravdu stabilní a prověřené,“ uvedl Plovajko.

Všechny cestovky se shodují na tom, že se kapacity uvolněné po Tomi Tour využily velice rychle.

„V tuto chvíli evidujeme zájem zhruba pěti procent bývalých klientů Tomi Tour. Někteří z nich s námi již odcestovali, jiní jsou ve fázi výběru a rezervace. Trh cestovních kanceláří je v České republice natolik přebujelý, že žádná díra po krachu Tomi Tour nevznikla. A pokud tu nějaká byla, bezprostředně poté se zacelila,“ řekl Wichert.

Další uvolněné hotely zřejmě cestovky ještě využijí v příštím roce, protože letos už k tomu nestačí kapacity nasmlouvaných charterových letů.

***

Trh cestovních kanceláří je v Česku natolik přebujelý, že se prostor po Tomi Tour bezprostředně zacelil

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!