Do akce, která by podle informací Hospodářských novin (HN) měla vypuknout 15. dubna a skončit 15. června, v případě vyprodání určitého počtu spotřebičů i dříve, „nalije“ ČEZ miliony korun. Důvod, proč se ČEZ na akci dohodl pouze s řetězci Datart a Euronics, firma zatím nesdělila. „Veškeré podrobnosti a důvody sdělíme až ve středu na připravované tiskové konferenci,“ řekla mluvčí ČEZ Eva Nováková.
Obchodnímu řetězci Electro World se rozhodnutí ČEZ spolupracovat při šrotovném pouze s prodejnami Datart a Euronics nelíbí. „Považujeme to za nešťastné řešení, znevýhodňující ostatní podnikatele na vysoce konkurenčním trhu s elektrospotřebiči,“ uvedl generální ředitel Electro World ČR Jiří Klíčník.
Podobnou akci jako ČEZ již v roce 2007 zorganizovala společnost E. ON. Lidé, kteří tehdy při nákupu energeticky úsporné pračky, myčky či kombinované chladničky Whirlpool předložili v prodejně fakturu za elektřinu od E. ON, mohli ušetřit 17 až 28 procent.
Šrotovné se nyní v Česku stává stále žádanějším. Jeho zavedení po vzoru automobilek požadují už i tuzemští nábytkáři. Ti však chtějí příspěvek od státu, který by měl v případě likvidace starého a nákupu nového nábytku činit 15 tisíc korun.
Nábytkáře podle tajemníka Asociace českých nábytkářů Tomáše Lukeše inspiroval návrh protikrizového plánu ČSSD, na kterém se nejsilnější opoziční strana ve středu rámcově dohodla s končící vládou.
Návrh počítá se zavedením šrotovného na automobily ve výši 30 tisíc korun.
Šrotovné se nyní v Česku stává stále žádanějším. Jeho zavedení po vzoru automobilek požadují už i tuzemští nábytkáři.