Ten prý předpokládá, že minimálně dva roky v Německu zachová všechny čtyři závody, které tam Opel má. Plán také počítá s tím, že v Německu by Opel nemusel vůbec propouštět a že by vláda v rámci pomoci Opelu nemusela poskytnout více než pět miliard eur.
Fiat vyhráno nemá Šéf Fiatu Sergio Marchionne byl včera na návštěvě u německé kancléřky Angely Merkelové. „Představili jsme náš plán,“ řekl v interview pro agenturu Bloomberg po setkání. „Setkání bylo velmi konstruktivní,“ dodal.
Fiat v žádném případě nemá vyhráno. Německý ministr hospodářství Karl-Theodor zu Guttenberg vysvětlil, že vláda nemá svého favorita, ale že nabídka Opelu potřebuje „vylepšit“.
V průběhu včerejška se navíc několik německých politiků vyjádřilo ve prospěch konkurenční nabídky, kterou podala kanadská společnost Magna. Ta jde do boje o Opel spolu s ruskou bankou Sberbank a automobilkou GAZ, která patří oligarchovi Olegu Děripaskovi.
Politikům se hlavně líbí fakt, že Magna by zřejmě zachovala více pracovních míst v Německu a propouštění by se týkalo především továren v Belgii a Británii. A to je v roce, kdy v Německu probíhají volby do německého parlamentu, důležité.
Například podle Hendrika Heringa, ministra hospodářství německé spolkové země Porýní-Falc, kde má Opel továrnu na motory, je nabídka Magny realističtější.
Automobilka General Motors, která je sama v problémech, prodává většinu v Opelu, včetně anglické značky Vauxhall. GM musí do začátku června předložit americké vládě věrohodný plán restrukturalizace, díky kterému získá další federální peníze. Jinak bude automobilka následovat Chrysler do bankrotového řízení.