Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Crossover, který má smysl. Uhlazený a rychlý

Česko

Až poté, co se v něm člověk sveze a za jeho volantem stráví nějaký čas, pochopí, v čem se skrývá jeho specifičnost. Infiniti EX37 je zkrátka potřeba blíž poznat. Tohle auto totiž dokazuje, že i crossovery mohou někdy mít smysl a nemusejí být pouze kombinací různých vlastností za každou cenu.

Kombinace zvýšené pozice sedadel, masivního vzhledu a jízdních vlastností osobního vozu vypadá na prospektech vždy velmi lákavě a je zárukou, že dokáže oslovit lidi požadující auto velmi rozmanitých vlastností. Leč ne vždy se pak v praxi podobný mix ukáže jako smysluplný.

Musím ale přiznat, že Infiniti EX37 mi ukázalo, že tato kombinace fungovat může. Spojení vlastností různých typů vozů a hlavně kvalita jízdy mě opravdu překvapila.

První věcí, která mě potěšila, byly kompaktní rozměry. Automobil o délce 4,6 metru se snadno ovládal, dokonce i zaparkovat jej byla hračka. Přestože na někoho může Infiniti EX37 působit jako robustní SUV, ve skutečnosti nejsou jeho sedadla umístěna nijak zvlášť vysoko, ale jsou někde na půl cesty mezi osobními a spíše do terénu určenými auty.

Interiér je velmi dobře zpracovaný, používá nevšední řešení i materiály. Jeho sedadla poskytují až nadbytek pohodlí. Důležité také je, že tento vůz dokáže skutečně vytvořit pocit, že je něčím víc než jen prostým dopravním prostředkem. Je z něj jednoduše jasně cítit, že se jedná o luxusně pojatý automobil. Zadní část samozřejmě není svou nabídkou prostoru nijak rekordní, je zde však standardně místa pro dvojici cestujících.

Sametově hebká jízda Infiniti EX37 však ukazuje svoji pravou – a nutno říci tu nejpřitažlivější – tvář při jízdě. Pod jeho kapotou je totiž atmosféricky plněný šestiválec 3,7 litru s výkonem 320 koní. Samozřejmostí je sedmistupňová samočinná převodovka a elektronicky řízený pohon všech kol.

Jízda je jedním slovem sametová. Automobil velmi jemně reaguje na pohyby plynového pedálu a přitom je z každého pohybu cítit značná výkonová rezerva motoru, který svůj potenciál naplno rozvine samozřejmě až ve vysokých otáčkách. Vzhledem ke komfortu i dynamice můžeme průměrnou spotřebu během testu kolem 12 l/100 km považovat za příznivou.

Infiniti je díky použitému motoru jaksi přirozeně rychlé. Současně se vyznačuje komfortním odpružením. U podvozku překvapuje, s jakou tichostí a účinností pohlcuje nerovnosti vozovky. Jízdní vlastnosti jsou překvapivě agilní. Zvětšená světlá výška a vyšší profil pneumatik očekávatelně způsobují o trochu větší naklánění karoserie, avšak motor, uložený až za přední nápravou, přináší ideální rozložení hmotnosti, které k řidiči promlouvá nadstandardní ochotou k zatáčení.

Infiniti EX37 je autem pro řidiče, který má automobily rád a dokáže ocenit sametový projev, sílu, kvalitně postavený interiér a pohodlí. Už méně jeho majiteli musí záležet na absolutní velikosti prostoru a také na vynaložených financích. Odměnou mu bude překvapivý rozsah standardní výbavy.

DATA

Karoserie

Rozměry 4635×1800×1575 mm

Hmotnost 1876 kg

Zavazadlový prostor 340 l

Motor zážehový V6, 3,7 l

Výkon 235 kW (320 k) / 7000 min-1

Toč. moment 360 N.m / 5200 min-1

Provoz

Zrychlení 0–100 km/h 6,4 s

Nejvyšší rychlost 240 km/h

Komb. spotřeba 11,3 l / 100 km

Cena 1 204 600 Kč

HODNOCENÍ

Autor: