„Roční pronájem letounu přinese ČSA především vyšší rentabilitu dálkové flotily,“ uvedl viceprezident pro prodej Petr Řehák. V rámci zefektivnění dálkové flotily přistoupily ČSA v minulosti ke zrušení letů do Dubaje. Letos v létě navíc končí i pravidelná linka do Montrealu. Mezi dálkovými destinacemi tak zůstaly pouze ziskové lety do New Yorku, do Toronta, a také dálkové charterové lety.
Pronájmem letadel dálkové i středně traťové flotily vylepšují ČSA svoje roční výnosy o stovky milionů korun, uvedl Řehák. „Jedná se o celosvětově běžnou praxi, avšak ČSA začala svoje letadla aktivně pronajímat až před dvěma roky,“ řekl Řehák. Kromě letadel také aerolinky pronajímají trenažéry pro výcvik posádek i pilotů, které podle Řeháka ČSA vydělají ročně desítky milionů korun.
Celkové roční výnosy ČSA dosahují zhruba 25 miliard korun. Po letech ztrát aerolinky na konci loňského roku vykázaly opět zisk ve výši 111 milionů korun. Významnou měrou ho ale ovlivnil odprodej letadel.