České dráhy požadují od kraje 422 milionů korun, ve schváleném rozpočtu je pro ně určeno 335 milionů korun. ČSSD chce částku zvýšit o 45 milionů. Případné rušení části tratí by podle zastupitele Jaroslava Foldyny (ČSSD) znamenalo dopravní odtržení některých obcí od měst a dalších částí regionu.
Ústecký kraj zatím nepodepsal s Českými drahami smlouvu o úhradě ztrát. Jeho rozhodnutí se váže na schválení zastupitelstva. Firma zatím hradí dopravu v regionu ze svého. "Stále jsme se nedohodli na částce pro dopravní obslužnost," řekl Petr Hinterholzinger z krajského centra Českých drah.
Různá vyúčtování či frekvenci cestujících na jednotlivých spojích kraji předložily dráhy podle Hinterholzingera loni v září. "Od té doby po nás už nikdo nic nechtěl," uvedl. Loni došlo mezi krajem a dráhami teprve v květnu, později ji tehdy uzavřel pouze Královehradecký kraj. Snížení částky by podle dopravce znamenalo snížení počtu kilometrů, které vlaky v regionu ujedou.
Ústecký kraj zatím nepodepsal smlouvu o úhradě ztráty ani Dopravním podnikem Ústeckého kraje, který je největším autobusovým dopravcem v regionu.