Hlavní město původně uvádělo, že cyklostezka bude stát 86 milionů, později tuto částku zvedlo na 98 milionů. Podle bývalého radního Petra Štěpánka (zelení), který za cyklistiku zodpovídal, v ní ale není započteno DPH, konečná cena tak měla být asi 116 milionů korun. „Takto to šlo i do výboru pro evropské fondy, který prověřil, zda to je ufinancovatelné,“ řekl Štěpánek. Magistrát nakonec dostal z fondů Evropské unie dotaci asi 94 milionů korun.
Proč se stavba prodražila o asi 24 milionů, Štěpánek neví. Dokončovala se v době, kdy již nebyl v úřadě. Teď by byl rád, kdyby zakázku prověřily kontrolní orgány magistrátu.
Podle kritiků je ale i bez dodatečného zvýšení cena výrazně vyšší, než kolik průměrně stojí v Česku kilometr cyklostezky. Radiožurnál citoval Jaroslava Martinka z Centra dopravního výzkumu, který uvedl, že průměrně kilometr stojí 6,81 milionu. Předseda pražské ČSSD Petr Hulinský proto vysočanskou cyklostezku označil za „zlatou“.
Štěpánek i Polák ji ale hájí. Drahá je podle nich kvůli náročným přemostěním. Samotná stezka stála osm milionů. Dalších 72 milionů město zaplatilo za nové mosty a 43 milionů za terénní úpravy.
Podle Poláka jde o rozhodnutí, zda chce Praha rozšiřovat síť cyklostezek. „Ta laciná místa jsme již udělali. Teď přijdou ta dražší,“ dodal. Například stezka v Lahovicích bude podle něj ještě dražší.