Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

CzechTourism láká britské páry: Vezměte se v Česku

Česko

Romantiku pro snoubence nabízíme i u nás, tvrdí zástupci české státní agentury pro rozvoj turistického ruchu. A navíc jsme levnější než jinde, dodávají.

PRAHA Státní agentura pro podporu cestovního ruchu CzechTourism začala lákat britské a irské snoubence na svatby do České republiky. Pro páry mají být hlavním magnetem historické lokality s nádechem romantiky. Na tiskové konferenci to včera uvedl Jan Mlčák z britského zastoupení CzechTourismu.

Stěžejní část kampaně odvysílá specializovaný televizní kanál Wedding TV.

Po 12 měsíců zde budou k vidění čtyřikrát denně půlminutové spoty o České republice.

Kde všude v Česku si lze říci „ano“ Klipy doplní padesátiminutový pořad o nejlepších místech, kde si v českých zemích lze říci „ano“. Pořad bude mít během celého roku 32 repríz.

Součástí kampaně je i reality show, jejíž vítězové budou mít líbánky v České republice zcela zdarma. Podle Jana Mlčáka má svatební turistika z Británie velký potenciál. Ostrované ročně uspořádají téměř 340 tisíc svateb, za které utratí 5,4 miliardy liber.

Čtvrtina svateb se přitom koná v zahraničí, především v Karibiku, Spojených státech, Francii a Itálii. V České republice uzavírají čistě britské páry dle odhadů 50 sňatků ročně.

„Máme za to, že Česká republika nabízí stejně romantické prostředí a stejně kvalitní služby jako naši evropští konkurenti, ovšem za mnohem příznivější ceny,“ řekl Mlčák.

Dvojnásob to prý platí v době ekonomické krize. Mlčákova slova potvrzuje irský pár, který v tuzemsku svatbu slavil a který v reklamě na „českou svatbu“ vystupuje.

Kampaň vyjde na 26 tisíc liber plus DPH, což je podle Mlčáka výrazně méně, než kolik by podobná akce stála před krizí.

Kromě CzechTourismu finančně přispělo také sedm soukromých firem. Součástí kampaně bude i účast na svatebním veletrhu v únoru příštího roku.

Česká republika se stala počátkem století cílem mladých britských mužů, kteří zde pořádali divoká loučení se svobodu, takzvané stag parties.

Lákadly byly především levné letenky a laciný alkohol. Tato doba již pominula, zmínění turisté se přesunuli do Pobaltí. Přesto má však ČR podle Mlčáka „poničenou pověst“, neboť „slušní Britové se sem styděli přijet“.

Svatební kampaň je má přesvědčit, že české země nabízejí především bohatou historii a romantická zákoutí.

Téměř 80 procent diváků Wedding TV tvoří ženy mezi 16 a 45 lety.

Autor: