Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Dá se na Schumacherovi vydělat?

Česko

Návrat legendárního jezdce do formule 1 by mohl majitele stáje Mercedes-Benz přijít draho. Jeho angažmá může odradit mladší zákazníky.

STUTTGART Německá automobilka Mercedes-Benz získala díky Michaelu Schumacherovi pro svůj tým formule 1 obrovskou publicitu. Podle automobilových expertů se však firmě sázka na návrat sedminásobného šampiona při cílení na mladší zákazníky nemusí vyplatit. Zejména pokud Schumacher nezvládne držet krok s o generaci mladšími soupeři.

„V době, kdy Mercedes potřebuje setřást svou image aut pro staré muže, je Schumacher v 41 letech nejstarším jezdcem ve sportovním poli,“ řekl agentuře Bloomberg Simon Empson, generální ředitel britského internetového prodejce automobilů Broadspeed.com. Sedminásobný šampion se vrátil do seriálu formule 1 po třech letech a v nedělním úvodním závodu v Bahrajnu skončil na šestém místě.

Mercedes, který patří do skupiny Daimler, se snaží zotavit z desetiprocentního poklesu tržeb v roce 2009. Zároveň se pokouší snížit průměrný věk svých zákazníků.

Podle zprávy Credit Suisse z loňského června je více než třetina zákazníků na německém, v Evropě největším, trhu starších 60 let. Z průzkumu, který v červenci 2009 provedla v německy mluvících zemích společnost Sinus Sociovision, vyplynulo, že řidičům automobilů Mercedes-Benz je v průměru 55,6 let v porovnání s 45,6 let u BMW a 47 u Audi.

Tento trend chce Mercedes zvrátit čtyřmi novými kompaktními automobily zaměřenými na mladší řidiče, které přijdou na trh příští rok. „Mladší zákazníci jsou důležití, protože pokud mají dobrou zkušenost se značkou, je pravděpodobné, že se jí budou držet. Zatímco starší zákazníci dosáhnou bodu, kdy si koupí své poslední auto,“ řekl Stefan Bratzel, ředitel Automotive Center na univerzitě aplikovaných věd v německém Bergisch Gladbachu.

„Mercedes nemá dobrý obraz u mladších řidičů. Je to jeden z jeho největších problémů,“ dodává Bratzel. Mezi úspěchem a neúspěchem působení Mercedesu ve formuli 1 je přitom podle Bratzela tenká hranice. „Pokud nebude Schumacher úspěšný, škody se zdvojnásobí,“ uzavírá.

Zatím se však Michael Schumacher automobilce zdá se vyplácí. Její luxusní sportovní model SLS za 177 tisíc eur (více než 4,5 milionu korun), který Schumacher propaguje v televizní reklamě, je beznadějně vyprodaný ještě před jeho uvedením na trh 27. března.

Je však otázkou, jak se bude německému jezdci dařit v dalším průběhu sezony. Na sázkovém serveru Bwin.com je Michael Schumacher v žebříčku tipů na celkového vítěze šampionátu až na pátém místě. Na prvním místě je Fernando Alonso z Ferrari a za ním Sebastian Vettel jezdící za Red Bull.

„Pokud bych řídil Mercedes, mnohem více bych se býval zajímal o angažování dvaadvacetiletého Vettela. Má větší budoucnost,“ myslí si Jez Frampton, generální ředitel newyorské konzultační firmy Interbrand.

Vettel skončil v minulé sezoně druhý a pomohl zvýšit sledovanost přenosů německé televize RTL o 57 procent na 3,4 milionu diváků, což bylo nejvíc od Schumacherova odchodu v roce 2006.

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...