Velikost akciových podílů, které by si automobilky mohly vzájemně vyměnit, by podle jednoho zdroje neměla přesahovat deset procent. Vzájemné převzetí podílů by podle něj mělo být součástí „dlouhodobějšího rámce pro spolupráci“. Aliance, která by tak vznikla, by byla těsnější než dříve ohlášená spolupráce na poli malých vozů.
Výrobce luxusních vozů Mercedes ze skupiny Daimler nutně potřebuje partnera k vývoji a výrobě malých vozů, kde kvůli omezenému rozsahu a vysokým nákladům má potíže se ziskovostí. Daimler už loni vedl bezvýsledná jednání o výměně akciového podílu s domácím rivalem BMW.
Analytici se k možnosti vlastnického propojení Daimleru a Renaultu staví spíše skepticky. „Vzhledem k akciovému propojení mezi Renaultem a Nissanem by bylo dost obtížné integrovat ještě třetího tak velkého výrobce,“ řekl listu Emmanuel Bulle z firemní divize ratingové agentury Fitch Ratings.