Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Další rána pro Toyotu, špatné brzdy

Česko

Toyota, která se v reklamě prezentuje tím, že „kvalitu má v genech“, musí opravit na 1,53 milionu aut

Toyota letos již počtrnácté svolává své vozy k opravě technických závad. Tentokrát jde o 1,53 milionu aut, především však o model Avalon.

TOKIO Toyota donedávna platila za automobilku bezpečných a spolehlivých automobilů, které se dají pořídit za poměrně přijatelnou cenu. Dokonce vyrukovala s reklamou: „Toyota má kvalitu v genech“. Jenže toto heslo může asi těžko utěšit majitele aut značky Toyota, kteří se obávají, jestli se jim vůbec podaří zabrzdit.

Největší světová automobilka Toyota totiž svolá k opravě na 1,53 milionu svých aut, převážně však model Avalon společně s některými dalšími modely. Důvodem jsou problémy způsobené špatným fungováním brzdového válce a palivového čerpadla. Týká se to především automobilů značky Toyota v Japonsku a USA. „České republiky se zatím stahování automobilů značky Toyota netýká,“ uvedla Kateřina Jouglíková z Toyota Motor Czech. Oproti tomu David Valenta z divize Lexusu pro ČR řekl: „V ČR by mělo dojít ke svolání k opravě u 13 Lexusů GS 300 kvůli kabeláži palivového čerpadla. U dalších 97 aut modelů Lexus GS300, IS250, IS220D, RX300 by mělo dojít k opravě těsnicí pryže u brzdového válce.“

Toyota oznámila, že se dohodla s japonským ministerstvem dopravy na stažení a opravě 600 tisíc aut jenom v Japonsku. To se tak týká jedenácti modelů aut zahrnujících modely, jako je luxusní sedan Crown, který automobilka vyrábí již od roku 1955. Dalšími modely jsou automobily značky Lexus, která je vlastněná Toyotou. Konkrétně jde o modely IS a GS. Důvodem je špatné fungování brzd či palivového čerpadla. V některých případech by se však mělo jednat o kombinaci obojího. Oproti tomu v USA by měla samostatná divize Toyoty svolat k opravě na 740 tisíc kusů modelů Avalon, Highlander, Lexus GS300, IS350 a IS250 z důvodu výměny těsnění na brzdovém válci. Je zde totiž pravděpodobná možnost úniku brzdové kapaliny.

„Toyota se ještě rozhodne, jestli bude stahovat i další automobily i z ostatních světových trhů,“ řekl mluvčí automobilky Paul Nolsco a dodal: „Zatím nebyly hlášeny žádné nehody, které by byly způsobeny defektním fungováním brzd či palivovým čerpadlem.“

Oznámení automobilky přitom přišlo jen dva měsíce poté, co Toyota svolala na opravu 1,3 milionu modelů Corrola a Matrix v USA a Kanadě. Ty měly problémy s řídicí jednotkou motoru, která mohla způsobit bezdůvodné zastavení vozidla. Japonská automobilka již svolala k opravě více než deset milionů aut během posledního roku. Takže jenom během roku 2010 došlo ke čtrnácti generálním stažením jejích automobilů. Nejzávažnějším problémem bylo nechtěné zrychlování vozů, které bylo způsobeno vadnými plynovými pedály, které mohly být zablokovány podlahovou krytinou. To dokonce Toyotě přineslo zvýšenou kontrolu ze strany státních regulátorů. Automobilka byla donucena v USA dočasně zastavit produkci a prodej některých vozů. Americký Národní úřad pro bezpečnost na dálnicích ji dokonce pokutoval částkou 16,4 milionu dolarů za to, že neinformovala o problémech s pedály včas.

***

NEJPROBLÉMOVĚJŠÍ MODELY ZNAČKY TOYOTA 1. RAV4 - 705 stížností (rok výroby 2002) problémy s řazením 2. Camary - 567 (rok výroby 2002) problémy s převodovkou 3. Corrola - 355 (rok výroby 2002) motor má nadměrnou spotřebu oleje 4. Sienna - 179 (rok výroby 2004) problémy s ovládáním dveří 5. Avalon - 171 (rok výroby 2006) špatná funkce kontrolky oleje 6. Tacoma - 147 (rok výroby 2009) problémy s integrovaným rádiem 7. Sequoia - 81 (rok výroby 2002) poruchy s řazením 8. Highlander - 60 (rok výroby 2002) nadměrná spotřeba oleje 9. Prius - 58 (rok výroby 2008) špatné zobrazování displeje 10. Tundra - 50 (rok výroby 2007) hlasitost pístů za studena

Autor:

Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění
Pracující důchodce skončil po nehodě bez příjmů. Účty poplatil díky životnímu pojištění

Spousta důchodců si dnes přivydělává, aby zvládli zaplatit stále rostoucí výdaje a nemuseli se spoléhat na pomoc svých blízkých. Podobně tomu bylo...