Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Další špatný vtip pražského radního Richtra

Česko

ÚHEL POHLEDU

Pan Milan Richter je již přesně dva roky ve funkci radního pro cestovní ruch v Praze. Podmínky pro práci má vynikající - auto s řidičem, vlastní sekretariát se sekretářkami, poradce a k tomu třikrát vyšší plat, než má průměrný český občan.

Vše ovšem placené z našich daní. Náklady na jeho činnost dosáhly jednoduchým výpočtem již několika milionů korun.

Přes to všechno jsem ale za celé dva roky ani jednou neslyšel o jakékoliv aktivitě či vyjádření radního Richtra na téma cestovního ruchu. Až nyní, kdy se vyhodilo 8,5 milionu za reklamní spot.

Mezitím hovoří čísla statistického úřadu zcela jasně - markantně ubývá pro nás nejdůležitějších a nejsolventnějších západoevropských turistů, kteří míří do České republiky, a jejich nárůst se nedaří nastartovat. V téměř každém průvodci Prahou se totiž dočítají o nebezpečí ze strany taxikářů, kapsářů, klamavých směnáren, neochotě lidí ve službách či o policistech, kteří neumí ani slovo anglicky.

Pokračování na straně 10

Další špatný vtip radního Richtra

Dokončení ze strany 1

Centrum Prahy je plné krásných hnědých ukazatelů k památkám, ale ouha! - jsou jen v češtině. Navíc se nám tady rozmohla střelba za bílého dne, cizinci žijící v Praze si už neberou při vzájemném vyřizování účtů žádné servítky, naposled se střílelo přímo v Pařížské ulici.

Navrhne někdo z pánů radních konečně to, aby se taxametr v taxících přemístil z místa před řadicí pákou nahoru na palubní desku, aby byl vidět z každého místa v taxíku, tak jak je tomu snad ve všech zemích na světě?

Reklama v třetiřadé televizi

Pane Richtre, těch věcí, co jste mohl za ty dva roky ve funkci už dávno řešit a investovat do nich peníze a čas, je skutečně spousta. Vy sám jste si dobrovolně funkci radního pro cestovní ruch za naše peníze vybral a nikdo vás přece nenutí, abyste ji dělal. Kdykoliv můžete odejít a jít si hledat práci, jako každý normální člověk. Ale vy jste si tu práci vybral dobrovolně, takže čekáme na výsledky. A skutečně už není času nazbyt. Křivku nárůstu západoevropských turistů směřujících k nám se nedaří již dva roky po sobě nastartovat, prostě se sem už nechtějí vracet. Při první návštěvě byla zvědavost na krásnou Prahu silnější, při druhé už důvod k návštěvě mnozí z nich nemají. A vy jste tedy po dvou letech ve funkci přišel konečně s prvním svým nápadem, o kterém jsme se dozvěděli. Možná jste měl i jiné nebo jste pro cestovní ruch po celé dva roky usilovně pracoval, jen škoda, že jsme se o tom buď nikdy nedozvěděli, nebo není vaše práce vůbec vidět. Zaplatit z našich daní 8,5 milionu za reklamní spot na třetiřadé Fashion TV je skutečně v této situaci snad nejlepší špatný vtip v oblasti cestovního ruchu za poslední dobu. Vždyť vy vůbec nechápete skutečné příčiny poklesu počtu turistů! Proč se tedy alespoň nezeptáte? Neznalost přece není ostuda, naopak schopnost se zeptat a reflektovat názory člověka posiluje.

Mediální prezentace nade vše

Ale abych vám, pane radní, nekřivdil, nejste na pražském magistrátu s takovým přístupem sám. Už jsme se tato palčivá témata snažili v minulosti prodiskutovat s tehdejším radním pro bezpečnost a legislativu Blažkem, který si však ani po opakované žádosti neudělal čas na to, aby nás na pár minut přijal. Perličkou je, že jsem hned den poté požádal kolegu novináře z téměř anonymního Pivního magazínu, aby se k panu Blažkovi zkusil na zkoušku objednat on. A světe, div se, pan Blažek měl čas hned! No jo, mediální prezentace je přece jenom něco jiného než ochota setkávat se s normálními lidmi a začít skutečně pracovat na nepříjemných a složitých tématech. Anyní se dozvídáme horkou novinku, pan Blažek, který měl naši bezpečnost a legislativu na magistrátu osm let na starosti a je nyní 1. náměstkem, chce být dokonce primátorem! Tento člověk, který celý svůj pracovní život strávil jen jako politik na magistrátu, je přitom od reality každodenního života odtržený zřejmě již úplně a problémy normálních lidí ho evidentně vůbec nezajímají. No jo, vlastní kariéra je pro politika na prvním místě, že? Arogance a pocit nadřazenosti těchto lidí skutečně přesahuje všechny meze. Funkce a funkce, sekretariáty, auta s řidičem, poradci, to všechno zaslepí... Praha je v počtu turistů na šestém místě v Evropě, už jsme předehnali i Vídeň. Jsme tedy bezesporu světoznámým městem, které tak spíše než vlastní propagaci potřebuje právě zkvalitnit služby, aby se k nám turisté rádi vraceli. Když už však tedy chcete platit miliony zahraniční televizi na zviditelnění Prahy, místo pracnějšího řešení palčivých problémů, proč jste tedy, pane radní, konečně nedomluvil se světoznámou televizí CNN to, aby se tam konečně na mapce předpovědi počasí objevila naše metropole, která tam úplně chybí! Pak by mělo Prahu každou hodinu celoročně před očima tisícinásobně více potencionálních turistů než na nějaké Fashion TV. Vídeň, Berlín či Varšava již na CNN dávno jsou, jen Praha tam ostudně stále chybí. Vy nevíte, jaká televize je v snad každém hotelovém pokoji na světě a téměř v každé západní domácnosti? Dám vám nápovědu: Fashion TV to není.

O autorovi| Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur

Autor: