Už tak komplikovaný výjezd z Brna na Svitavy dostane dnes další zásah. Hradecká ulice se v úseku, který je už několik měsíců pouze jednosměrný, uzavře zcela. V poledne na ni umístí silničáři zákazové dopravní značky. Uzavírka se denně dotkne tisíců automobilů, které zatím projížděly staveništěm.
„Musíme odstranit zbývající starý most v místě, kde silnice překonává budoucí vyústění Královopolských tunelů,“ potvrdil LN ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal. Hlavní objížďka podle něj povede z ulice Tábor přes Jana Babáka a Purkyňovu. Stavbaři vyzývají, aby lidé jezdili spíše Sportovní ulicí.
Provizorně silničáři Hradeckou v tomto směru znovu otevřou pravděpodobně v září.
Omezení čeká i křižovatku s Královopolskou ulicí
Současně se naplno rozbíhá i přestavba křižovatky Královopolské a Hradecké ulice, která by se měla stát mimoúrovňovou. Pravděpodobně od konce příštího týdne přestane být křižovatkou v pravém slova smyslu - kvůli zmenšení počtu jízdních pruhů na ní totiž nebude možné odbočovat. Vždy však zůstane průjezdný alespoň jeden pruh pro každý směr, na zbývající části Hradecké ulice z centra vždy alespoň dva.
Změna se dotkne i dopravního podniku a jeho trolejbusové linky 30, a to přibližně na dobu dvou let. „Přes staveniště nebudou moci jezdit trolejbusy. Linku 30 proto od 8. března zkrátíme v pracovních dnech pouze na trasu z Bystrce do smyčky Vychodilova, odtud až do Králova Pole, nádraží ji nahradí autobusová linka x30. O víkendech budou jezdit náhradní autobusy po celé délce, ale ve všedních dnech to není z kapacitních důvodů možné,“ doplnil Jan Seitl z brněnského dopravního podniku.
Křižovatka zůstane, překonají ji ale dva mosty
Křižovatka Královopolské a Hradecké ulice má vypadat zcela jinak než nyní. Dělníci ji o několik metrů zahloubí a ve směru Hradecké ulice ji budou překonávat dva mosty, po nichž povede hlavní spojnice z Brna na sever. „Místní doprava bude mít pod nimi klasickou světelnou křižovatku,“ dodal Doležal. Silnice dostanou výslednou podobu na konci roku 2011, úplné dokončení nyní silničáři plánují o půl roku později.
Stavbaři ujišťují motoristy, že se přechodných omezení nemusejí obávat. „Všechny změny budou řádně označeny. Motoristé už navíc vědí, že se tady musí pohybovat opatrně, takže myslím, že k žádným větším problémům nedojde,“ doufá Robert Škarecký ze společnosti OHL ŽS, která se na stavbě podílí. Bezpečný průchod staveništěm bude zajištěn i pro pěší.
Konec stavby v této části Brna? Až v roce 2014
Stavba souvisí s projektem Královopolských tunelů a na ně navazující křižovatky Hradecká-Žabovřeská. Náklady přesáhnou osm miliard korun a stavba by měla být zcela hotova v roce 2014. Tunely a sousední křižovatky jsou společně s krátkým úsekem podél Svratky posledními chybějícími stavbami severní části velkého městského okruhu.
„Musíme odstranit zbývající starý most v místě, kde silnice překonává budoucí vyústění Královopolských tunelů,“ potvrdil LN ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic Pavel Doležal. Hlavní objížďka podle něj povede z ulice Tábor přes Jana Babáka a Purkyňovu. Stavbaři vyzývají, aby lidé jezdili spíše Sportovní ulicí.
Provizorně silničáři Hradeckou v tomto směru znovu otevřou pravděpodobně v září.
Omezení čeká i křižovatku s Královopolskou ulicí
Současně se naplno rozbíhá i přestavba křižovatky Královopolské a Hradecké ulice, která by se měla stát mimoúrovňovou. Pravděpodobně od konce příštího týdne přestane být křižovatkou v pravém slova smyslu - kvůli zmenšení počtu jízdních pruhů na ní totiž nebude možné odbočovat. Vždy však zůstane průjezdný alespoň jeden pruh pro každý směr, na zbývající části Hradecké ulice z centra vždy alespoň dva.
Změna se dotkne i dopravního podniku a jeho trolejbusové linky 30, a to přibližně na dobu dvou let. „Přes staveniště nebudou moci jezdit trolejbusy. Linku 30 proto od 8. března zkrátíme v pracovních dnech pouze na trasu z Bystrce do smyčky Vychodilova, odtud až do Králova Pole, nádraží ji nahradí autobusová linka x30. O víkendech budou jezdit náhradní autobusy po celé délce, ale ve všedních dnech to není z kapacitních důvodů možné,“ doplnil Jan Seitl z brněnského dopravního podniku.
Křižovatka zůstane, překonají ji ale dva mosty
Křižovatka Královopolské a Hradecké ulice má vypadat zcela jinak než nyní. Dělníci ji o několik metrů zahloubí a ve směru Hradecké ulice ji budou překonávat dva mosty, po nichž povede hlavní spojnice z Brna na sever. „Místní doprava bude mít pod nimi klasickou světelnou křižovatku,“ dodal Doležal. Silnice dostanou výslednou podobu na konci roku 2011, úplné dokončení nyní silničáři plánují o půl roku později.
Stavbaři ujišťují motoristy, že se přechodných omezení nemusejí obávat. „Všechny změny budou řádně označeny. Motoristé už navíc vědí, že se tady musí pohybovat opatrně, takže myslím, že k žádným větším problémům nedojde,“ doufá Robert Škarecký ze společnosti OHL ŽS, která se na stavbě podílí. Bezpečný průchod staveništěm bude zajištěn i pro pěší.
Konec stavby v této části Brna? Až v roce 2014
Stavba souvisí s projektem Královopolských tunelů a na ně navazující křižovatky Hradecká-Žabovřeská. Náklady přesáhnou osm miliard korun a stavba by měla být zcela hotova v roce 2014. Tunely a sousední křižovatky jsou společně s krátkým úsekem podél Svratky posledními chybějícími stavbami severní části velkého městského okruhu.