Neděle 29. května 2022, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Delší, nižší a širší

Česko

Kia Sportage se od předchozí generace velmi změnila. Stala se autem, za kterým se ohlédnete a které navíc docela slušně i jezdí.

Ještě před pěti lety by slovní spojení „atraktivní Kia“ vyvolalo pobavený úsměv. Produkty korejské automobilky lákaly kupce snad jedině vynikajícími cenovkami. Pak ale Kia v roce 2006 najala německého designéra Petera Schreyera, mimo jiné tvůrce ceněného Audi TT první generace.

Cíl byl jasný: prosadit se na evropském trhu. Po loni představeném větším sportovněužitkovém vozu (SUV) Sorento nyní dorazil menší sourozenec Sportage, který se vyrábí na Slovensku.

Má nezvykle vysoké boky a nízká okna, dravou příď s maskou údajně připomínající „tygří čenich“. Oproti předchůdci je delší, nižší a širší.

Interiér kombinuje rysy SUV a sportovnějších aut. Širší středový panel důvěrně obklopuje přední pasažéry stejně jako široké boky. Menší volant padne dobře do ruky, řadicí páka je blízko a vše najdete tam, kde hledáte. Ergonomie interiéru nemá chyby. Ani nevadí, že je vyroben z levnějších tvrdých plastů. Zadní pasažéři sice budou mít dost místa, jejich sedačky, dělené v poměru 60:40, ale nelze posunovat a sklápěcí mají jen opěradla. Kufr je sice příliš mělký na udávaných 564 litrů, většině rodin by ale měl stačit.

Sportage konečně naplňuje své jméno. Oproti předchůdci nejen lépe vypadá, ale i jezdí. Má tužší pérování, takže při rychlejší jízdě působí jistěji a naklání se jen minimálně.

Přesto dokáže dobře tlumit nerovnosti, přičemž v rychle projížděných zatáčkách neodskakuje ani na rozbitých silnicích. Dobře „sedí“, má rychlé, precizní, i když poněkud mrtvolně nekomunikativní řízení, přesnou šestistupňovou převodovku a slušné brzdy.

Systém brzdící při sjezdu ze strmých svahů asi nevyužijete, ostatně podvozek „visí“ jen 17,2 centimetru nad zemí.

Testovaný dvoulitrový turbodiesel nabízí výkon 136 koní a maximální točivý moment 319Nmjiž od 1800 otáček.

Nástup síly tak probíhá plynule.

Po zahřátí je relativně tichý, jen spotřeba je o něco vyšší, než tvrdí výrobce. Přesto nabízí kombinaci slušné dynamiky a rozumné spotřeby, většinou se pohybující mezi 6–8 l/100 km. Ceník se stále drží sympaticky nízko, štědrou standardní výbavu, zahrnující třeba klimatizaci nebo litá kola, poskytuje i nejlevnější verze. Výbav je pět, pevně nastavených, Kia chce zaujmout také nezvykle dlouhými zárukami. Kiamá díky Sportage ve stále populárnější kategorii SUV auto, které obstojí v konkurenci. ?

Kia Sportage 2,0 CRDi 4x4 Hyundai ix35 2,0 CRDi 4x4 Ford Kuga 2,0 TDCi 4x4

Rozměry 4440x1855x1635 mm 4410x1820x1660mm 4443x1842x1710 mm

Zavaz. prostor 564l 465l 410/360 l

Hmotnost 1600kg 1600kg 1614 kg

Motor 4válec, turbodiesel, 2,0 l 4válec, turbodiesel, 2,0 l 4válec, turbodiesel, 2,0 l

Výkon 100 kW (136k) 100kW (136k) 103 kW (140 k)

Zrych. na 100 km/h 11,3s 11,3s 10,4 s

Nejvyšší rychl. 181km/h 181km/h 184 km/h

Komb. spotřeba 5,7 l / 100km 5,7l / 100km 6,0 l / 100 km

Cena 584 980 Kč 639 990 Kč 711 990 Kč

Autor:

V předdůchodu si odpočinu a pak se uvidí. Možnost, o které se moc neví

Premium Má do penze pět let a je v předdůchodu na tři roky. Na víc totiž nemá naspořeno. Že to nejde? Ale ano. Legislativa to...

Mami, ty se uzdravíš! Jana Vránová o synově cestě do NHL i boji s rakovinou

Premium Před sedmi lety si prožila peklo. Bojovala s rakovinou lymfatických uzlin a nevěděla, jak to synovi, hrajícímu tehdy...

Půst, občas večeře, čtyři kávy denně. Jak jíst podle výživového poradce Havlíčka

Premium Strava ovlivňuje nejen naši váhu či kondici, ale i náladu a zdravotní stav. Ostatně až dvě třetiny všech nemocí mají...