Do seznamu píší každou drobnou část a pak je nabízejí jiným státním institucím. „Třeba o pětadvacetimetrový elektrický kabel projevila zájem vězeňská služba,“ popisuje Jiří Cicvárek, kterému připadla úloha likvidaci koordinovat. „Od ledna jsme úředně pracovníky ministerstva průmyslu. Například ale sundat vlajku instituce ještě nemůžeme - to budeme moci až poté, co nás nový zaměstnavatel proškolí o bezpečnosti práce. Takže ta ještě na domě bude nějaký den vlát,“ dodává s trpkým úsměvem.
Písemnosti, které se za šestnáct let existence v Design centru shromáždily, převzal Národní archiv, databáze společnost CzechTrade. Kuriózní bude i osud dvoumetrové plastiky Golema vytvořené před čtyřmi lety pro výstavu Jsem robot. Ta zůstane v majetku zřizovatele a vlastně i likvidátora Design centra - ministerstva průmyslu a obchodu. Pokud ji však bude chtít užívat, musí splnit podmínky potomků architekta, který figuru pro film Pekařův císař navrhl. Do té doby se nesmí na veřejnosti objevit.
Poslední část likvidace nastane za několik týdnů, kdy z jižní Koreje dorazí výstava představená Design centrem na veletrhu Design Korea 2007. Tvůrce Jiří Pecl tam dostal za porcelánový set Bohemia White jednu z hlavních cen.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno