Přestože v nedávno podepsané smlouvě o spolupráci fotbalového svazu a policie se prodej alkoholu na stadionech zakazuje, desetistupňové pivo má nepsanou výjimku. Silnější už však u stánků nekoupíte. „Proti desítce nic nemám, spíš bych omezil, aby si každý mohl naráz koupit jen dvě,“ navrhuje policejní rada Martin Synecký, který se zabývá diváckým násilím.
Nebývalo to však tak vždy. Část klubů v minulých letech svým fanouškům nabízela jen nealkoholické pivo. Například Sparta se k alkoholickému vrátila až v letošní sezoně. „Je to věcí pořadatelů, mnohem důležitější je, aby se na stadion nedostal někdo, kdo se stačil opít už před zápasem,“ vysvětluje Lubas. Proto se alkoholické pivo nečepuje při některých zápasech a jeho prodej se omezuje i jinak.
Zatímco třeba na teplických Stínadlech roznáší pivo hostesky až na tribunu, jinde si zlatavý mok koupíte jen o přestávce. „Přestávka je krátká, fronty dlouhé... Nikdo se během tak krátké doby nestihne opít,“ usmívá se Synecký.
Důvod, proč někteří fanoušci při pohledu na kelímek s pivem občas protestují, je jiný. Kluby přiznávají, že regionální patrioti nebo pivaři fajnšmekři žádají i jiné značky, než je Gambrinus, který je hlavním sponzorem soutěže. Ti tak mají jedinou jistotu: nabídka piva se nezmění minimálně do roku 2014, dokdy sponzorská smlouva platí.