Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Desítky franšíz si brousí zuby na český trh

Česko

PRAHA O vstupu na tuzemský trh uvažují desítky zahraničních franšízových značek zaměřených například na prodej oblečení, obuvi či gastronomii.

Franšízanti by tak v následujících letech mohli obsadit až zhruba pětinu plochy v tuzemských obchodních centrech. Vyplývá to z údajů mezinárodní poradenské společnosti DTZ. Franšíza funguje na takovém principu, kdy zavedené firmy pronajímají za úplatu svoje značky a know-how jiným podnikatelům.

Martin Kubík ze společnosti DTZ sdělil, že vstup do ČR zvažují či již připravují například australské gastronomické značky Sunshine Kebab, Gloria Jean's Coffee, Boost Juice, Asagao či prodejce sladkostí Chocolate Graphics. Na Česko se podle něj nyní zaměřily i francouzské franšízové firmy Sergeant Major (dětské oblečení), Descamps (bytový textil), Devianne (pánská a dámská móda) či Les Néreides (bižuterie).

Ze Spojených států pak chystají expanzi na český trh například Shoebox New York (luxusní dámská obuv), The Athlete's Foot (sportovní obuv), Carl's Jr. ze sítě CKE Restaurants anebo další gastronomické značky Inc a Applebee's.

Ze stejného oboru pocházejí i italské značky Fratelli La Bufala, Revive Juice Bars, Café Nero či Pizza Mamma Mia.

„V horizontu dvou až tří let by podíl franšízantů mohl ve zdejších nákupních centrech dosáhnout až 20 procent,“ uvedl Kubík, podle kterého se díky franšíze na tuzemský trh mohou dostat i značky, které by se k tomuto kroku odhodlávaly delší dobu.

Regionální mutace| Lidové noviny - Morava

Autor: