Zatímco velké televize ztrácejí pozice, majitel Barrandova, společnost Moravia Steel, rozjezd jedné takové platí. TV Barrandov plánuje začít 11. ledna 2009. Chce bavit, ale chytřeji, než to dělají jeho nynější konkurenti - zapomene na „sladké“ seriály, plánuje „neprávem zapomenuté filmy“, skeče, kvalitní sitcom.
Zprávy půjdou po osmé večerní a ze dne zaberou jen čtvrthodinu. A dost možná je Barrandovu bude dodávat zpravodajská televize Z1. Ta už od června vysílá, po náběhové fázi si ale vzala prázdniny, přes léto uvádí spíš reprízy (třeba diskusní pořad Barbory Tachecí) a plnohodnotný program slibuje až na podzim.
Z1, která kromě zpravodajství staví na ojedinělých dokumentech, financuje investiční skupina J&T. Televizi také vede bývalý „novák“ - někdejší reportér Martin Mrnka.
Digitální licenci už si vyzvedl i Jaroslav Berka, majitel regionálních studií vysílajících na sdílených kmitočtech s Primou. Jeden jeho program RTA (Regionální televizní agentura) by se měl už na podzim soustředit na lokální zpravodajství a informace, další by měl napřesrok být podobně jako Barrandov plnoformátový.
Ten plánuje i producent České sody a dalších památných cyklů Fero Fenič. Jeho Febio TV by měla cílit na městského aktivního diváka, který hledá alternativu k největším současným stanicím. Plnoformátové vysílání je ale o poznání dražší než tematické stanice. Průtahy kolem televizní digitalizace navíc zdvojnásobily uvažované náklady Feničovy televize - podle jeho dřívějších slov na jeden a půl miliardy korun. V polovině května stále jednal s investory a odmítl blíže referovat o svém projektu také proto, že čeká, jestli Nova s Primou přijmou vládní plán digitalizace a nebudou tak dál blokovat nástup konkurence. Lhůta pro jejich vyjádření uplyne v polovině srpna. I z toho důvodu Febio zatím datum svého startu neoznámilo.
Stejně tak se zatím neví, kdy odstartuje TV Pohoda, projekt Radima Pařízka, podnikatele a kapelníka rockové skupiny Citron, zaměřený na děti a mládež.