Proniknout na vyspělé evropské trhy je lákavé. Ovšem cesta nevede přes levné zboží typu tenisky a tepláky, těch tam mnohé asijské země chrlí víc než dost. Vyspělý svět zajímá sofistikovaná technika postavená na základě vědeckých poznatků a vypiplaná ve vývojových laboratořích. Tento týden přišla šance zaujmout. Česká kosmická kancelář se zúčastnila mezinárodního kongresu v skotském Glasgow, kde prezentovala možnosti českého průmyslu. Není sporu o tom, že úspěšná prezentace pomůže českým firmám a vědeckému výzkumu především díky zviditelnění jeho kapacit. Rovněž se zvýší povědomí o České republice jako takové.
Už nyní je patrné, že ten, kdo má co nabídnout, stává se postupně zajímavým partnerem v jednotlivých kosmických programech. Na to, že jsme dosud nečlenská země Evropské kosmické agentury, si naše firmy a instituce stojí v mezinárodním srovnání velmi dobře.
Jak vidno, cesta k vyspělým, náročným a tím také solventním zákazníkům, vede i přes kosmický prostor.
O autorovi| Josef Matyáš, redaktor LN