„Pozitivní dopad zákona je patrný zejména v počtu nehod, které končily zraněním, nebo dokonce smrtí,“ řekl včera náměstek primátora Rudolf Blažek. Podle statistik městské policie se bezpečněji nyní jezdí například v pražských tunelech. Počet aut, která v nich nedodržovala stanovenou rychlost, se dokonce snížil o 80 procent.
Řidiči nyní více dodržují pravidla silničního provozu. Proto se v řadě úseků začíná zvyšovat maximálně povolená rychlost a mění se i značení na okraji hlavního města. Ve 30 případech bude posunuta bílá značka, která řidiče upozorňuje na to, že se ocitají na hranici hlavního města. Tato značka znamená, že se povolená rychlost automaticky mění z 90 kilometrů na padesátku, tedy rychlost v obci.
Počty nehod se v Praze snižují |
V metropoli se v červenci 2006 stalo 1716 dopravních nehod. To je o 529 nehod méně než ve stejném období předchozího roku. Klesl i počet vážných nehod. Byla usmrcena 1 osoba, 17 lidé bylo těžce zraněno, 125 osob lehce. V loňském červenci zemřely při nehodách v metropoli 2 osoby, těžce zraněných bylo 23, lehkých zranění bylo 172. Příčiny nehod Pod vlivem alkoholu bouralo 19 řidičů, zatímco v červenci 2005 jich bylo 54. To je pokles o 65 procent. |
Je to vidět na Jágrovi
Magistrát chce navrhnout, aby se v zákoně upravily určité nevyváženosti v sankcích. „Zákon obsahuje řadu nesrovnalostí. Musí se to změnit,“ prohlásil Blažek. Jako příklad uvedl hokejistu Jaromíra Jágra, který minulý týden zaparkoval na Václavském náměstí na místě pro invalidy. Za tento přestupek nehrozí ztráta bodů, ale pokuta od 5 tisíc do 10 tisíc korun a roční zákaz řízení. Na řadě míst se také zvýší maximálně povolená rychlost. Někde návrh narazil na odpor městských částí, a proto se zatím neuskuteční. To se týká například Opatovské ulice na Jižním Městě, Štěrboholské radiály a východní části pražského okruhu, kde je nedostatečná protihluková ochrana.
Další změny mohou navrhovat i Pražané. Město už teď některé jejich připomínky realizuje.