„Z toho vyplývá, že po špatném začátku roku se silniční doprava v České republice začíná vzpamatovávat,“ uvedl Šimoník. Karel Feix, šéf firmy Kapsch, která systém provozuje, odhadl celoroční výši mýtného - v případě, že bude březnový trend pokračovat - na více než pět miliard korun. Loni to bylo 6,14 miliardy.
Martina Vápeníková, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic, které mýtný systém vlastní, připomněla, že pokles u vybraného mýtného je menší než propad průmyslové výroby v ČR. Ta šla počátkem roku dolů o více než 20 procent.
„Na vývoji denních příjmů z mýta lze pozorovat, že se zřejmě projevují opatření k oživení některých průmyslových sektorů, které se významně podílejí na silniční nákladní dopravě,“ uvedl Šimoník. Příkladem prý může být výroba automobilů.
Podle sdružení dopravců Česmad Bohemia zaznamenali letos tuzemští dopravci pokles objednávek zhruba o pětinu. Kvůli snížení výkonů souvisejícímu s ekonomickou krizí zároveň o polovinu klesl prodej nových nákladních aut.