Dalších čtyřicet dopravních staveb zastaví, pokud se naplní krizový scénář a nedostane příští rok minimálně 23 miliard korun. Podle ministra financí Eduarda Janoty to však nepřichází v úvahu.
Ohrožena je tak stavba severní a východní části pražského okruhu, který má odvést kamiony ven z Prahy.
To by znamenalo, že Praha nemůže plnit sliby o zlepšení dopravní situace v metropoli.
Pražský magistrát totiž pokračuje ve stavbě vnitřního dopravního okruhu. Ten chce dokončit do roku 2016. Ten by mělo spojit s dálničním obchvatem kolem Prahy sedm radiál. Jejich stavbu město zatím neplánuje s ohledem na nejasnosti kolem vnějšího okruhu.
I představitelé magistrátu připouštějí, že stavět jeden okruh místo dvou je kontraproduktivní.
„Dokud nebude hotov velký dálniční okruh, mohlo by se stát, že v okamžiku, kdy budeme mít městský okruh a radiály, budeme vlastně suplovat funkci toho velkého okruhu. Budeme vlastně tahat auta do Prahy,“ podotkl ředitel odboru městského investora Jiří Toman.
Podobně smýšlejí i urbanisté. „Doprava ještě víc zhoustne, a to zejména v důsledku zpoždění klíčových dopravních staveb,“ řekla mluvčí Útvaru rozvoje hlavního města Karolina Kudynová.
Vnější okruh je postaven na západě a východě Prahy. V současnosti se staví na jihu.