Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Drahá sázka na borce má smutný konec

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ Známé přísloví sice mluví o „včerejších novinách“, nicméně i v reklamě by si tvůrci (či spíše zadavatelé) měli dávat pozor na to, koho angažují. Častými celebritami, které doporučují konkrétní výrobky, bývají sportovci. Vsadila na ně i kampaň firmy Gillette, která se s pomocí největších hvězd světového sportu snaží v zákaznících vzbudit dojem, že s jejími žiletkami budou úspěšnější i oni. Aktuální potíž je v tom, že ani jeden ze sportovců, kteří v reklamě vystupují, momentálně zrovna nezáří. Dotyční muži byli ještě na začátku letošního roku ve svých oborech obdivuhodní, ve dvou případech dokonce drtivě dominantní. Tiger Woods suverénně vládl žebříčku golfistů a na každém druhém turnaji, kterého se zúčastnil, vyhrál. Podobně Roger Federer neochvějně vládl světovému tenisu. A Thierry Henry už sice z Arsenalu přestoupil do Barcelony, kde mu to nijak zvlášť nešlo, ale všeobecně se věřilo v to, že příčinou je jen delší aklimatizace v nových poměrech.

Dát dohromady tuhle mimořádnou trojici muselo Gillette stát také mimořádné peníze. Na podzim už je všechno jinak. Tiger Woods kvůli únavové zlomenině od jara nehraje. Roger Federer zažívá jeden z nejhorších roků své tenisové kariéry, vyhrál jen jediný velký turnaj a spadl na druhé místo žebříčku.

Thierry Henry se v Barceloně dál trápí a reprezentace Francie po chabém vystoupení na mistrovství Evropy dostala výprask i od Rakušanů.

Hvězdami jsou náhle jiní: Sergio García, Rafael Nadal, Lionel Messi, abychom zůstali u příslušných sportovních odvětví. Ale ještě více možná závodník F1 Lewis Hamilton, běžec Usain Bolt či plavec Michael Phelps.

Za rok to ovšem zase platit nemusí: přijde zranění, výpadek formy nebo antidopingová kontrola a z hvězdy je troska. Jenže sportovci jsou spolu s herci a zpěváky nejpopulárnějšími globálními hvězdami.

A na rozdíl od různě dlouhým strništěm zarostlých bohémů se taky častěji holí. Jejich angažování, jakkoliv drahé a nespolehlivé může být, papírově musí fungovat - i když zmíněná trojice může patřit už jen do sportovních dějin. V tomto případě je namístě snad jistý druh škodolibosti: že draze zaplacená kampaň zdánlivě „na jistotu“ nemusí tak docela vyjít.

O autorovi| Pavel Mandys, redaktor Týdne

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!