Dalším krokem bude zpřísnění emisních stropů pro znečišťovatele ovzduší v kraji, které stanoví novela zákona o ovzduší. Ministr ji chce předložit vládě na podzim. „Pro kraj a obce to bude nástroj pro znovuotevření integrovaných povolení,“ řekl ministr. Pro zdroje znečištění budou rovněž platit nové místní regulační řády.
Společnost ArcelorMittal Ostrava (AMO), která patří k největším znečišťovatelům v kraji, považuje zpřísnění emisních stropů za velmi významný krok. „Proto je důležité stanovit je na základě odborných analýz, aby nové požadavky byly pro firmy realizovatelné, a nikoliv likvidační,“ řekla mluvčí AMO Věra Breiová.
V oblasti dopravy chce ministerstvo umožnit obcím vyhlásit nízkoemisní zóny pouze pro vjezd určitých vozidel. Čeští řidiči budou moci své emisní nálepky používat i v zónách německých měst. Zároveň chce vyjednat s Evropskou komisí dotace pro zavedení elektromobilů a vozidel s plynovým pohonem (CNG) do veřejné dopravy. Drobil zároveň přislíbil regionálním politikům, že obnoví jednání s novým ministrem dopravy Vítem Bártou (VV) o zrušení zpoplatnění dálnice D1 v Ostravě.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava