Tentokrát jde o otevření první části největšího letiště světa Al Maktoum. V pondělí byla oficiálně spuštěna první fáze projektu, aby zde mohla přistát první tři nákladní letadla.
Obří projekt, jehož cena se odhaduje na 82 miliard dolarů, bude po dokončení dvakrát větší než celý Hongkong. Na této ploše se bude nacházet pět ranvejí a čtyři terminály. Podle původních plánů by se měla poslední část letiště otevřít v roce 2017, vzhledem k nedávné krizi ale odborníci mluví o posunutí dostavby o pět let. První pasažéry by ale letiště mělo odbavit už v březnu příštího roku. Patnáctkrát větší než pražská Ruzyně Po pondělním zahájení provozu je sice činnost letiště dost skromná, smlouvu s ním podepsalo zatím jen 15 nákladních leteckých společností, experti ovšem cíl Dubaje mít na svém území největší letiště světa nezpochybňují.
Po dokončení by tak letiště mělo odbavit 160 milionů cestujících a 120 milionů tun nákladu ročně. Takové množství je nepředstavitelné například ve srovnání s největším německým letištěm ve Frankfurtu, které loni přepravilo 1,8 milionu tun nákladu. Současné největší letiště světa v Atlantě pak přepraví ročně asi 90 milionů pasažérů. V porovnání s Ruzyní pak bude dubajské letiště asi patnáctkrát větší.
Podobné megalomanské projekty se přitom Dubaji v minulosti nevyplatily. Na konci minulého roku se začala její ekonomika hroutit, když na povrch vypluly vysoké dluhy developerských společností, které na zadání vlády stavěly například obrovské umělé ostrovy.
Vláda emirátu proto musela poskytnout na restrukturalizaci těchto klíčových polostátních firem asi 9,5 miliardy dolarů.