Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Ekonomický šéf dopravy vlastní firmu na pokuty

Česko

PRAHA Nový ekonomický ředitel pražského dopravního podniku (DPP) Martin Horák, který tento post zastává od začátku ledna, je zároveň padesátiprocentním vlastníkem společnosti Tessile ditta, jež pro dopravní podnik vymáhá pokuty. S touto informací včera přišel člen dozorčí rady podniku a zastupitel hlavního města Karel Březina (ČSSD). Podle něj jde o etický střet zájmů.

Podle deníku Právo nebyl nový ekonomický ředitel vybrán ve výběrovém řízení, ale doporučil ho primátor Pavel Bém (ODS). Neoficiálně se mluví o tom, že by nový šéf měl více hlídat generálního ředitele Martina Dvořáka, se kterým se Bém na některých záležitostech neshodne. Například loni se přeli kvůli výši provozní dotace.

Dopravní podnik se k záležitosti nevyjádřil s tím, že ředitel Dvořák bude k dispozici až v pondělí. „Bylo to (výběr Horáka) po konzultaci s primátorem, ale nechci se k tomu vyjadřovat,“ řekl Dvořák Právu. „Pana Dvořáka jsem požádal, aby mně představil nového budoucího ekonomického ředitele, a to se stalo. Jsem spokojen,“ tvrdil naopak Bém.

Podle zápisu z loňské valné hromady společnosti Tessile ditta vlastní akcie firmy stejným dílem Martin Horák a advokát David Mařík. Tessile ditta pokuty vymáhá od roku 2008, její výběr provázely pochyby. Podle Práva společnost na pokutách ročně vydělá asi 150 milionů korun. Jako ekonomický ředitel DPP by měl přitom Horák brát ročně zhruba 2,4 milionu korun.

„Je to naprosto neslýchané. To by příště mohl třeba technického ředitele dělat zástupce stavební firmy,“ poznamenal Březina. Výběr ekonomického ředitele se nelíbí ani odborářům, záležitost kritizuje i první náměstek primátora Rudolf Blažek (ODS).

Minulý ekonomický ředitel Ivo Štika loni rezignoval údajně kvůli špatné ekonomické situaci podniku.

Autor: