Opatření, která k této hodnotě vedla, se však netýkala motoru, ale úpravy jeho aerodynamiky. Konkrétně šlo o snížení světlosti vozu o sedm milimetrů. Ani s tím se ale vedení Smartu nespokojilo. „Jako další stupeň automobilového vývoje máme již připraven, s ohledem na budoucnost udržitelných pohonů, Smart Fortwo poháněný elektřinou. Již tři roky se osvědčuje v každodenním londýnském provozu,“ říká Marc Langenbrinck, ředitel, který má na starosti značku Smart.
BMW startuje výrobu Ani BMW nechce při výrobě elektrických vozů ustrnout jen u prototypů, se kterými se objíždějí veletrhy. V pondělí tato německá automobilka oznámila přípravy na výrobu elektrického vozu v továrně v německém Leipzigu. Výkonný ředitel automobilky Norbert Reithofer to komentoval těmito slovy: „BMW Group bude vyrábět auto budoucnosti v Leipzigu s použitím vyspělých technologií od společnosti Bavaria. Hlavním důvodem je kvalita, kterou může Německo nabídnout. Zkoušeli jsme produkční síť a je na vysoké úrovni znalosti našich požadavků.“
První vůz značkyBMWs elektrickým pohonem a označením Megacity přijde na trh během roku 2013. Na rozdíl od miniaturního Smartu ale půjde v tomto případě o sedan.
Prvenství ve výrobě elektrických automobilů však zatím stále drží japonská značka Toyota, která jako první přišla se sériovou výrobou automobilů s nulovými emisemi. Pojmenovala je Prius.