Neděle 5. prosince 2021, svátek má Jitka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Enge se těší na poslušnou hračku

Česko

PRAHA Má důvod se usmívat. Tomáš Enge totiž v neděli v Monze vyhrál spolu se Španělem Antoniem Garciou a s britským vozem Aston Martin DBR9 druhý závod Le Mans Series ve třídě LMGT1.

Ve dnech 14. a 15. června pak doplní dvojici Jan Charouz - Stefan Mücke při kultovním závodě 24 hodin Le Mans, když po páté pole position s vozy GT dostane poprvé šanci jet v nejprestižnější kategorii prototypů.

A třetím důvodem je skutečnost, že od předsedy společností Aston Martin Davida Richardse, který je zároveň šéfem stáje Prodrive a jehož jméno je známé z působení v rallye nebo i v souvislosti s týmem BAR v F1, dostali všichni tři klíčky od sportovních vozů této značky.

„Tomáš je velkou hvězdou závodů vozů třídy GT, teď by nám mohl pomoci na první příčky v prototypech,“ řekl včera Richards o prvním a dosud jediném Čechovi, který jel závod formule 1.

„Zatím to vypadá hodně slibně a dá se čekat, že v Le Mans budeme konkurenceschopní. Soupeřů sice bude hodně, ale můžeme uspět,“ pokračoval slavný Brit, který se netají úmysly dosáhnout v nejbližší době s vozy kategorie LMP1 podobných úspěchů jako s auty třídy GT.

Společnost Aston Martin původně zamýšlela, že by do nejvyšší kategorie vstoupila se svým kmenovým týmem, ale nakonec se dohodla na spolupráci s Antonínem Charouzem a jeho stájí Charouz Racing System, který ve vytrvalostních okruhových závodech startuje s motory Aston Martin.

„Nejsme velká stáj. Máme několik stálých partnerů, se kterými spolupracujeme, a Charouz je jedním z nich. Navíc mají dobré jezdecké obsazení,“ uvedl Richards.

I když má Enge před sebou ještě jeden závod s „gétéčkem“ ve Spa, všechno už směřuje k nejslavnější a tradiční čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans, která se pojede o víkendu 14. a 15. června.

„Jsem hrozně rád, že tuto šanci dostanu. Když jsem tam v roce 2006 vybojoval páté pole position s vozem třídy GT, říkal jsem si, že bych někdy chtěl jet Le Mans i s prototypem. Teď ta příležitost přišla a myslím si, že se všichni můžeme těšit,“ usmíval se Enge.

Smál se na celé kolo „S prototypem jsem toho sice ještě moc nenajezdil, ale z toho, co si pamatuju z testování, jsem nadšený. Přiznám se, že když jsem z auta vystoupil, smál jsem se na celé kolo. Je to totiž něco podobného jako formulový vůz pro sérii A1 Grand Prix, ale o moc poslušnější na ovládání. Je to hračka, se kterou si dokážu pohrát už po pár kolech,“ rozplýval se liberecký rodák.

Krátce se pak ještě ohlédl za triumfem v závodě na 1000 km v Monze, který provázela řada havárií. Hrozivě vypadala hlavně nehoda Stephana Ortelliho, jenž se v rychlosti okolo 300km/h vznesl a udělal několik salt. „Jsem rád, že jsme vyhráli, ale o havárii vám toho moc nepovím. Rovnou z okruhu jsem spěchal na letiště,“ dodal Enge.

Autor:

Blogera připravil lajdáctvím o nohu, další zranil. Za nehodu dostal podmínku

Premium S podmínkou na pět let odešel od soudu čtyřiačtyřicetiletý Moldavan. V červenci 2019 způsobil na obchvatu Chrudimi...

Přes víkend zemřou všichni z JIP. Sestra vypráví o práci v době covidu

Premium Markéta Svobodová, hlavní sestra z Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, stojí spolu s dalšími šesti kolegyněmi z...

Android Auto a CarPlay v každém autě. Poradíme vám, jak na to

Premium Chcete používat oblíbenou navigační aplikaci na displeji v autě místo telefonu? Přečtěte si, jak to udělat a neutratit...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!