Hlasování není zavazující, ale počítá se s tím, že významně ovlivní podobu normy, kterou v prosinci předloží Evropská komise. Ta zatím plánovala tvrdší omezení pro nová evropská auta - na 120 gramů CO2 na kilometr od roku 2012. Automobilky by měly dosáhnout inovacemi ve výrobní technologii 130 gramů, ke sto dvaceti gramům by se pak měly vozy prodávané v Evropě dostat použitím benzinu či nafty s obsahem biopaliv.
Včerejší hlasování ve Štrasburku je velkým neúspěchem pro zelené a socialisty, jejichž návrhy většinou neuspěly. Evropští zákonodárci podpořili delší termín a mírnější podmínky pro automobilky. Podle britského europoslance Chrise Daviese byl rok 2012 nerealistický, protože nebral v úvahu, že od návrhu nového automobilu do jeho uvedení do obchodů může proběhnout pět až deset let.
Automobilkám se připravovaná legislativa stále nelíbí a mají výhrady.
„Neřeší, že každá kategorie vozů má jiné emise,“ řekl LN člen představenstva automobilky Škoda Martin Jahn. „Emise se navíc dají snižovat nejen přes motory, ale i přes paliva a průchodnost dopravy. To ale připravovaný návrh vůbec neřeší, je zaměřen jen na automobilový průmysl,“ dodal Jahn. V současnosti se průměr emisí oxidu uhličitého u aut pohybuje kolem 160 gramů na ujetý kilometr.