Ze statistik je zřejmé, že pokles by mohl být mnohem větší, když by například v Německu nebo Francii nebylo zavedené šrotovné. Právě Německo je s prodejem více než dvou milionů automobilů zdaleka největším evropským trhem, který následuje Francie s Itálií, v nichž se shodně prodá přibližně 1,3 milionu automobilů.
Prodeje značek Největší evropskou značkou v otázkách prodejů osobních automobilů i nadále zůstává Volkswagen, který jako jediný z první desítky zvýšil počet svých prodaných vozů a tím si zajistil zvýšení tržního podílu. Ve srovnání s předchozím rokem si značně polepšila značka Renault, která se díky novým modelům posunula z šestého na současné třetí místo.
Výsledky prodejů osobních vozů v první polovině letošního roku včetně meziročních změn podle jednotlivých značek jsou následující:
1. Volkswagen 842 787 +0,7 %
2. Ford 666 548 -3,6 %
3. Renault 520 763 -18,4 %
4. Opel 557 739 -16,8 %
5. Fiat 542 115 -1,4 %
6. Peugeot 502 721 -13,8 %
7. Citroen 440 243 -9,4 %
8. Mercedes 301 283 -20,0 %
9. Toyota 361 066 -15,4 %
10. Audi 327 037 -4,3 % Prodeje modelů V hodnocení prodejů jednotlivých modelů si vedoucí pozici stále udržuje Volkswagen Golf, který s příchodem nového provedení zvýšil odbyt o 12,7 %. Postupně se k němu přibližuje Ford s novou generací typu Fiesta, jehož prodeje se ve srovnání s prvním pololetím minulého roku zvýšily o více než třetinu.
Ve srovnání s minulým rokem nahradil na desáté pozici tohoto hodnocení Peugeot 308 model Volkswagen Polo. Vzhledem k tomu, že Volkswagen již zahájil prodej nové generace tohoto modelu, lze očekávat, že zejména ve druhé polovině letošního roku právě tento vůz se posune na některou z pozic mezi deset nejlépe prodávaných automobilů v Evropě.
1. VW Golf 286 243 +12,7 %
2. Ford Fiesta 243 340 +34,2 %
3. Peugeot 207 193 778 -20,6 %
4. Opel Corsa 181 751 -14,1 %
5. Renault Clio 144 512 -28,0 %
6. Fiat Punto 170 641 -2,3 %
7. Ford Focus 160 800 -24,2 %
8. Fiat Panda 159 976 +30,5 %
9. Opel Astra 137 832 -28,8 %
10. Peugeot 308 118 654 -4,4 %