130 let

Diskuze

Expert: Češi jsou za volantem otřesní. Když jim dovolíme pivo, dají si dvě

Nula je u nás důležitá. Je to stále účinný strašák, varují experti. "Ze zavedení jakékoli tolerance alkoholu mám strach. Znám totiž české řidiče," říká David Binar, spoluorganizátor kampaně proti alkoholu za volantem Domluvme se.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TC

t. cerny

2. 8. 2010 9:16
diversita ve statu quo v nasi EU

co se tyka alkoholu za volantem : v Cesku , Slovensku, madarsku , rumunsku a estonsku je nulova hranice .

Ve svedsku , norsku a polsku jsou povoleny 0,2, ve vsech ostatnich zemich nasi EU pak 0,5 a v Anglii , na Malte a v Irsku je dovolena hranice 0,8%o. 0,5%o implikuje 1 velke pivo , 2 dc vina ci sampanskeho ci 3 frtany..

Presto ze v nasem 82 mil. Nemecku se jezdi na dalnicich bez omezeni rychlosti , ve den se nemusi svitit a muze se vypit 2 dc vina je zde daleko mensi nehodovost nez v malickem cesku ci  madarsku kde se musi svitit , rychlost je omezena a  alkoholu se nesmi vypit ani kapka .

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

1. 8. 2010 18:08
Informace od Švýcara, že požití alkoholu

začne mít tvrdý dopad na řidiče až ve  chvíli dopravní nehody(bez ohledu, zda ji zavinil,či nikoliv). To pak začne frmol...Ale nemám to oveřeno od více lidí...

0 0
možnosti
JJ

J. Jorda

3. 8. 2010 10:19
Re: Informace od Švýcara, že požití alkoholu

ano potvrzuji to v plnem rozsahu, jezdim uz 52 let, akohol za volantem je opravdu nemistny i kdyz si rad dam pivo k obedu, ale kdyz jedu tak nealko. Pocet obeti nehod na silnicich (mrtvi) u nas je velmi nizky, asi 350 osob za rok, ale to nema spojitost s alkoholem, nebo jen castecne, druha pricina jsou drogy a hlavn neprimerena rychlost.

Pozn. od 1.9.t.r. se bude merit rychlost na silnicich nejen okamzita rychlost, nybrz prumerna rychlost napr. v tunelech, auta budou snimana kamerami na vjezdu a vyjezdu a computer oznami policii nedodrzeni rychlosti. Prumerna pokuta se statisticky pohybuje kolem CHF 80, pokud jede nekdo o 20km rychleji, tak to dela asi 200Euro. Plicie vybira pokuty na miste a pokud nema ridic dost na zaplaceni, tak ho doprovodi k nejblizsi bance, jinak mu zabavi vozidlo.

0 0
možnosti
JT

J. Tínek

1. 8. 2010 18:04
Jak kdo. Slušný řidič ví, jakou má hranici

a určitě si nedovolí ji překročit. Kdo nebude chtít pít, si nedá to pivo i poté.Hulvát pije už dnes,a bude pít i pak..Takže titulek by měl znít spíše " Někteří Češi jsou... atd "

0 0
možnosti
JR

J. Rey

1. 8. 2010 10:51
Přesně to jsem očekával!!!

Policejní"experti"začnou vřeštět"nulová tolerance"!!Vážení přesně to není o tom,že si místo toho jednoho dá řidič dvě,ale je to o tom,že prostě pokud si dá dvě, a udělá problém"(nehoda),tak musí vědět,že v tom okamžiku začíná nulová tolerance.Žiji dost dlouho v Rakousku a je zajímavé,jak si poradili s projížděním křižovatek na žlutou.Prostě zelená pět vteřin před žlutou začne blikat a žlutá je vlastně pro řidiče protilehlé křižovatky na zařazení rychlost a rozjezd.Jak mi říkal táta,před tím než to zavedli,tak bylo mnoho nehod při průjezdu křižovatkami,ale pouhé dodržování a tvrdé postihování nedodržení tohoto pravidla dokázalo udělat z Rakouska jednu z nejbezpečnějších anglomerací,co se dopravy týká.Čeští řidiči nejsou o nic horší než řidiči v jiných státech EU,dokonce mám pocit,že ve vyhrocených situacích se dovedou lépe zorientovat,ale tito"experti"mají těmito prohlášeními zájem o to,aby je vůbec někdo poslouchal a dostávali pravidelnou výplatu.

0 0
možnosti
TH

T. Houška

1. 8. 2010 13:40
Re: Přesně to jsem očekával!!!

To tedy nesouhlas. Čeští řidiči patří k nejhorším. Svojí arogancí, ignorováním zákona, přehnanou sebejistotou. Srovnatelní jsou řidiči na Balkáně - v západní a severní Evropě je podobné chování výjimečné. Nikde jinde než u nás nebo na Balkáně, příp. jižní Itálii nevidíte tak okázalé ignorování nevyšší povolené rychlosti (vč. obcí), nebezpečné předjíždění, sobecké předjíždění front, jízdu na červenou. Samozřejmě mi tu hned někdo vysvětlíte, že "správný" řidič má výborné reakce, takže to všechno zvládne, a protože má drahé auto, může se spolehnout na jeho dokonalé brzdy, stabilizátory atd.

Pokud policie jakousi nenulovou hladinu blahosklonně toleruje, je to rozumné, ale při jejím překročení by měly nastoupit řádově vyšší postihy.

0 0
možnosti
PM

P. Manda

1. 8. 2010 8:49
Kdo je Binar ???

pokud mají LN v databázi takové experty.................

0 0
možnosti
ZP

Z. Prokop

1. 8. 2010 8:36
Proč?

Celý problém je úplně jinde. A to na straně policie. Nikde totiž nejsou vidět, a proto řidiči jsou takoví.

Důsledná práce policie by mohla sama zavést jedno pivo, např. hodinu před jízdou.

0 0
možnosti
VK

V. Kraus

1. 8. 2010 8:30
Souhlasím s expertem

Když byla u nás v obcích maximální povolená rychlost 60 km/hod, jezdilo se až 70 km/hod.  Kyž je teď maximální povolená rychlost 50 km/hod, jezdí se až 60 km/hod. Když nám povolí jedno pivo, dáme si až dvě. Tak to u nás prostě chodí.

0 0
možnosti
JK

J. Krásenský

1. 8. 2010 11:00
Tím "...když se..." chcete říci, že jste tak chováte?

A když se Vám povolí jedno pivo, dáte si dvě? To tedy teď pijete to jedno?

A ještě jednou, nikdo, ani lékaři, nepovolil pít před jízdou. Jen se snaží zvrátit tu absurditu "nulové tolerance". Už jsem to psal pod jiným článkem: "Nadýcháte aniž požijete a to z důvodů nemoci, stravy (třeba margotka), střevní zácpy i ústní hygieny. A nedovoláte se. 0,1 promile nevyvrátí ani krevní zkouška. Lehce odbouráte, než Vás k ní přivezou. Zkušenosti a praxe od "civilizovanějších" sousedů dokládají, že ani 0,5 promile nemají vliv na úmrtnost na silnicích...."

0 0
možnosti
MS

M. Sedláček

1. 8. 2010 8:16
Klišé

Tak tu máme zase to pěkné klišé o českých řidičích. Mám teď za sebou pár cest po té vychvalované západní Evropě a setkal jsem se s tím samým, co zde - idiotské chování, nedávání přednosti, tlačení se na kufr, když jedete předpisovou rychlostí, odbočování přes tři pruhy, bez blinkrů, atd., oba dva či všechny tři pruhy dálnice obsazené kamióny, které se liší v rychlosti o 3km/h. To vše s tamními RZ, aby nedošlo k omylu. Jedinou odlišnost jsem zjistil v tom, že na dálnicích se Vám sice natlačí na kufr, ale současně Vás neproblikají (tuším, že je to v SRN přestupek). Jsem si ovšem vědom že v SRN není na dálnicích rychlost omezená jako u nás. Když jsem naposledy nedostal přednost zprava, tak jsem pak ty samé lidi potkal v přilehlém obchodě, jak se mě snaží předběhnout ve frontě. A byli to Dánové. Faktem ovšem je, že otřesná je u nás dopravní policie a dopravní experti rovněž.

0 0
možnosti
RB

R. Buršík

1. 8. 2010 6:06
to je popletené!!!!!!!!

zákon mluví jsně, chlast z volant nepatří, to jen nějaký filuta pustil do plébu, že může být i hladina alkoholu v krvi bez jeho požití a hned se z toho dělá zda může pivo se či ne. Nemůže stačí už jen tio idioti nalití co jezdí zákon ne zákon. Normální je nepít.

0 0
možnosti
JM

J. Měrka

1. 8. 2010 4:11
Poznámka

Ale oni taky Němci mají rčení: Die Schwein muss geschlachtet werden. Nevyvozují z toho ale kolektivní odpovědnost, jako zdejší kritici tolerance předjímající, že patrně všichni naši řidiči jsou... I když - pokud se kupř. v hypermarketu porozhlédnete, kolik impatie (ne)mají spoluobčané s vozíky, snadno si domyslíte, jak se chovají v silničním provozu, t.j. stejně. Ale to není o alkoholu! Nesebekritičtí mladí řidiči se patrně po požití alkoholu či marjánky budou chovat ještě agresivněji, "fotři" spíše naopak. Tak to vezmeme šmahem; co?

0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás