Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Facky i pohádky o mašinkách

Česko

REKLAMNÍ GLOSÁŘ

Ministryně Stehlíková chce bojovat proti násilí na dětech. Konkrétně jí vadí fackování, k němuž tuzemští rodiče občas při výchově potomků sáhnou. Připravovaná kampaň s názvem Výchova bez násilí (autorka se patrně inspirovala kampaní Rozkoš bez rizika) má být počátečním bodem běhu na dlouhou trať. Na jeho konci bude úplný zákaz fyzického trestání dětí.

Džamila má ovšem těžkou pozici, protože podle průzkumu mezi občany Česka šedesát procent lidí tělesné tresty schvaluje. Nevím, kde přišla ke svým číslům, na jejichž základě tuto veleakci chystá, ale já své děti nebiju. Pokud bych jim však někdy jednu ubalil, věřte, že jako svéprávný rodič bych věděl, proč to dělám.

Prvotním poselstvím kampaně bude nabádání, aby rodiče aspoň nebili děti do obličeje. Fajn! Sestavme ministerskou komisi, jež bude podle přesně stanovených kritérií definovat, co je ještě výchova a co už týrání. Je úder silou 150 kilopondů přiměřený, nebo se musí přepočítat na newtony? Vypišme grant, čerpejme peníze z evropských fondů... a na konci stejně zjistíme, že ti, jichž se to týká, nečtou, kampaně nesledují a děti vesele řežou dál hlava nehlava.

A bude první Pavlík Morozov, který kvůli facce udá své rodiče, aspoň blahoslaven? Nebo se hned stane dětským ombudsmanem?

V souvislosti s kampaní paní ministryně mě spíše než cokoliv jiného napadá reakce cestující z Šimkovy a Grossmannovy povídky Moje jízda tramvají, jež na výtku „Osobo, nebijte toho hocha, vždyť to na něm zanechá následky“ odpoví razantním „Vás asi tloukli denně!“.

Oněco dříve než protifackovací kampaň spatří světlo světa internetová televize Českých drah. Sice existuje již od jara, ale teprve v pátek bude spuštěn takzvaný ostrý provoz. Nabídka bude široká – videa z pořadu Svět na kolejích, který vysílá Česká televize, videoklipy o železnici v regionech a v neposlední řadě samozřejmě reklama. Ta by měla cestujícím přiblížit vybrané akce Českých drah, v nichž se společnost bude chtít prezentovat v tom nejlepším světle. Takže se zřejmě můžeme těšit na pohádkové reportáže o jízdě moderním a čistým vlakem, který odjede i přijede včas a jehož jízdenka stojí mnohonásobně méně než cesta na stejnou vzdálenost vlastním automobilem.

Chápu to jako snahu Českých drah nabídnout dospělým alternativu večerníčku. Třeba pokračování seriálu Pohádky o mašinkách. Jenom zlý černokněžník Zababa tam bude asi chybět...

O autorovi| Pavel Šmejkal, editor Lidových novin

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...