Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Fiesta sází na nepřehlédnutelnost

Česko

Kamkoli jsme přijeli, vzbudil Ford Fiesta pozornost. Výrazný design poslední generace ovšem doprovázejí i již tradičně výborné jízdní vlastnosti. Úspěch vyváženého modelu potvrzuje i 6. místo v letošních prodejích.

Všechny předchozí generace Fordu Fiesta měly společný sympatický, ale poněkud nudný vzhled, který jako by nekorespondoval s jejich živým projevem. Poslední generaci se ale Ford pokusil vtisknout určitou designovou originalitu. A to se mu podle toho, jakou dokázalo testované auto vyvolat pozornost, podařilo. Ať už jde o tří- nebo pětidveřovou verzi, v každém případě budete za volantem tohoto vozu v šedi městského provozu nepřehlédnutelní.

Ford ovšem pojal proměnu Fiesty opravdu důkladně a inovovaný design karoserie tak následuje i vnitřní interiér. Přístrojová deska je na první pohled hodně divoká, a zejména špičatý středový panel dokáže vyvolat diskuse. Jakmile si ale na dramatické tvary zvyknete, zjistíte, že všechny ovladače jsou přesně na místě, kde je očekáváte. Dobrou zprávou je také množství odkládacích prostorů a vlastně i celková praktičnost průměrně velkého vnitřního prostoru.

Také při hodnocení jízdního projevu si pomůžeme srovnáním nového modelu s jeho předchůdci. Ten poslední se díky svým jízdním vlastnostem stal měřítkem své kategorie masově vyráběných automobilů s délkou do čtyř metrů. Nabízel přesné ovládání a také nečekaně sportovní jízdní projev.

Nová generace má vynikající podvozek – to, jak si tiše a účinně poradí s nerovnostmi českých silnic, je vskutku působivé. Mohu jen zopakovat, že v této disciplíně Fiesta stále patří k nejlepším vozům segmentu (do něhož patří také Škoda Fabia). Ve srovnání s konkurencí ale trochu ztratila ze svého náskoku. Možná je to i tím, že Ford se novou generaci, která je o více než 80 kilogramů těžší, snažil naladit komfortněji, než tomu bylo v minulosti. Testovaný vůz poháněl benzinový čtyřválec 1,4 l, který je nejvýkonnějším motorem svého druhu v nabídce Fiesty. Potěšil dynamikou, ale také svou silou ve středních otáčkách a nízkou hlučností. Na rozdíl od menších nabízených motorů s ním nebudete mít pocit nedostatku potenciálu ani při delších cestách mimo město.

Snad jediné, co lze motoru v reálném provozu vytknout, je spotřeba paliva, která na konci testu činila téměř 8 l/100 km. Možná ji ale způsobilo živé chování vozu, které jaksi přirozeně vybízí ke svižnějšímu zrychlování.

Test ukázal, že Fiesta je opravdu vyvážené auto. Možná i díky tomu, že má Ford v nabídce praktičtěji a na pohled racionálněji laděný model Fusion, postavil cenu Fiesty zejména s přihlédnutím ke standardní výbavě spíše výše. Na druhou stranu, její prodeje za prvních devět měsíců letošního roku (6. místo a téměř 1800 kusů) ukazují, že Fiesta má co nabídnout.

***

DATA

Karoserie

Rozměry 3950×1722×1481 mm

Hmotnost 1113 kg

Zavazadlový prostor 281 l

Motor zážehový 4válec, 1,4 l

Výkon 71 kW (96 k)/5750 min-1

Toč. moment 128 N.m/4200 min-1

Převodovka 5M

Provoz

Zrychlení 0–100 km/h 12,2 s

Nejvyšší rychlost 175 km/h

Komb. spotřeba 5,7 l/100 km

Cena 311 990 Kč

HODNOCENÍ

Zábava za volantem

Rodina Komfort

Peníze

-100 % 0 +100 %

Autor:

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....