Šéfové Amway ČR ve výroční zprávě uvedli, že firmě se loni dařilo navzdory rostoucímu počtu prodejen obchodních řetězců i nákupních center, které do souboje o zákazníky nasadily nízké ceny či slevy. „V podstatě lze říci, že v oblasti maloobchodu došlo k určitému zvýšení konkurence pro přímý prodej, neboť některé subjekty používají metody a postupy, které jsou charakteristické pro přímý prodej,“ podotklo vedení Amway ČR.
Společnost Amway ČR má na tuzemském trhu zhruba 20 000 nezávislých distributorů, kteří prodávají čisticí a prací prostředky, kosmetické výrobky, vitaminy, domácí potřeby a některé potraviny. Zhruba 80 procent celkového obratu nyní Amway ČR získává prostřednictvím svého internetového portálu.
Firmám, které se zabývají osobním prodejem, se loni v Česku navzdory příchodu hospodářské krize dařilo. Celkový obrat členů Asociace osobního prodeje (AOP) bez započtení DPH loni vzrostl ze 4,44 miliardy korun v roce 2007 na rekordních 4,65 miliardy korun. Osobnímu prodeji se loni v Česku také věnovalo více lidí. Pro firmy, které sdružuje AOP, v roce 2008 pracovalo 225 076 prodejců. O rok dříve jich bylo 220 989. Za posledních šest let se počet aktivních prodejců AOP zvýšil zhruba o dvě třetiny.
Například společnost Zepter International loni v Česku zvýšila čistý zisk meziročně o zhruba dva miliony korun na bezmála 13 milionů korun. Její tržby se zvýšily ze 679 milionů korun v roce 2007 na 758,3 milionu korun. Růst tržeb o 9,3 procenta z 261,4 milionu korun v roce 2007 na 285,7 milionu korun loni vykázala společnost Vorwerk CS, která ale měla ztrátu 12,3 milionu korun. Češi pod tíhou obav z krize v závěru loňského roku začali šetřit a klasičtí obchodníci letos hlásí nižší tržby.