Tento přístup má přinést podstatnou úsporu peněženkám Francouzů postižených ekonomickou krizí a přitom umožnit učinit zadost obdarování svých bližních. V darování použitých věcí jsou Francouzi podle Deloitte největšími přeborníky a ve srovnání s jejich sousedy z okolních zemí je takových dvakrát tolik.
Podle některých názorů za to může i zejména ve Francii zakořeněná tradice bleších trhů, kam chodí lidé všech společenských kategorií a kde se údajně lze nadít i skutečných skvostů.
Nejvíce se tento způsob, jak vyzrát na ceny, líbí mladým. Lidem starším 45 let se to naopak v drtivé většině příliš nezdá.
„Tento fenomén nabírá na síle poslední dva roky,“ podotkl Olivier Mathiot, spoluzakladatel internetového portálu PriceMinister, na kterém je možné podobně jako na americkém Amazon.com objednat nové i použité produkty.
V období od poloviny listopadu do poloviny prosince se obrat portálu zvýšil o 50 procent ve srovnání se zářím a o 25 procent ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce.
Stejná je situace u společnosti Cash Express, která provozuje největší prodejní síť předmětů z druhé ruky. V prosinci by se její obrat měl ve srovnání s jinými měsíci zvýšit o 50 procent a o 20 procent ve srovnání například s prosincem 2007.
Oproti novému zboží ušetří klienti přibližně polovinu ceny, a to mají kolikrát ještě naději, že dané zboží nebylo původním majitelem ani použito a dostanou je v původním balení. Díky výrazným slevám ovšem zájemci často podlehnou nákupní horečce a nakoupí víc věcí, než měli původně v úmyslu. Podle Xaviera Flamanda, šéfa portálu Fnac.com, který nabízí zejména novou elektroniku a často sahá k výprodejovým akcím, nakoupí klienti pořizující si zboží ve výrazné slevě v průměru o 20 procent více zboží než ti ostatní.
Motivací k nákupu předmětů z druhé ruky údajně není jen snaha o ušetření, ale také hledání originálního dárku, který nelze najít jinak, nebo úsilí o zamezení plýtvání, jak se aspoň uvádí v průzkumu portálu PriceMinister.