Podnik se zaměří na čínský trh, do budoucna ale bude část produkce možná i vyvážet. Továrna bude stát ve městě Čchang-čchun v provincii Ťi-lin na severovýchodě Číny. Obě firmy budou mít ve společném podniku rovný majetkový podíl.
„Pro nás v Číně je to důležitý doplněk pro zbytek našeho portfolia,“ řekl novinářům prezident a výkonný ředitel čínské součásti General Motors Kevin Wale. Společný podnik využije k výrobě aut dvou závodů, které má automobilka FAW v Čchang-čchunu a v Char-pinu, který leží také na severovýchodě Číny. Tyto dva závody mají roční kapacitu kolem 90 000 vozů.
„Dobře jsme se etablovali ve výrobě osobních a malých komerčních vozů, zatím však nemáme zastoupení na trhu větších užitkových vozidel. Když teď přidáme výrobu malých náklaďáků, tak toho dosáhneme,“ dodal podle agentury Reuters Wale.
Ještě nedávno se přitom americká automobilka potýkala s velikými potížemi. 1. června 2009 General Motors požádala o ochranu před věřiteli. Šlo o třetí největší bankrot v historii USA a o vůbec největší bankrot automobilky v dějinách. O měsíc později byla firma zčásti zestátněna, přes šedesát procent akcií nyní vlastní americké ministerstvo financí.