V nemalé míře však také mnohaletého podcenění přípravy významnějších průmyslových zón v Česku.
Automobilka „zmrazila“ projekt na stavbu obří továrny na baterie po roce a půl příprav. Republika, v níž je autoprůmysl tahounem ekonomiky, přišla o potenciálně největší soukromou investici ve své historii.
VW plánoval vynaložit přibližně 120 miliard korun na vybudování „baterkárny“, která měla posunout Česko na důstojnější místo na mapě předních hi-tech výrobců a přinést propojený řetězec výroby elektromobilů – od těžby klíčové suroviny (lithia) přes výrobu baterií až po samotná e-auta.
Vláda, ministerstva průmyslu a dopravy, agentura CzechInvest a další instituce po počátečním otálení nasadily závratné tempo příprav, jednání s původně zatvrzelými obcemi v okolí zvažovaného projektu, došlo i na intenzivní komunikaci s obyvateli.