Stejně jako loni se tradiční přehlídka musí vyrovnat s odlivem vystavovatelů. Jejich letošní počet je navzdory 300 nováčků a návratu asi stovky renomovaných firem, jako AMD, Motorola, Sony Ericsson či Telefónica, nejnižší za posledních 20 let. Ještě v roce 2001 jich bylo přes 8000 a na jejich výrobky se do Hannoveru přišlo podívat 850 tisíc návštěvníků. Loni do výstavní haly zavítalo 400 tisíc lidí a odborníci očekávají, že letos počet zájemců z odborné a laické veřejnosti klesne i pod tuto hranici.
Ústup ze slávy hannoverského veletrhu znalci přičítají konání řady specializovaných akcí, s nimiž musí CeBit soupeřit.
Spotřební elektronika má svoji každoroční Consumer Electronics Show v Las Vegas, mobilní telekomunikační technologie se v únoru představují na veletrhu v Barceloně a v samotném Německu Hannoveru konkuruje berlínský veletrh zábavní a spotřební elektrotechniky IFA nebo Games Convention v Lipsku.
Negativní trend posledních let se organizátoři pokusí tento rok zvrátit například zaměřením na hudbu a hudební průmysl. V tematické sekci CeBit Sounds se uskuteční koncerty, bude se debatovat o digitalizaci hudby a poprvé se na veletrhu představí například japonský výrobce nástrojů Roland.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy