Analytici ale zdůrazňují, že pozice Googlu v Číně zůstávají slabé a Čína do hospodaření amerického podniku asi ještě dlouho výrazněji nepromluví.
Google dosahuje ročních tržeb asi 24 miliard dolarů, tedy asi 480 miliard korun, a přestože podíl za Čínu neuvádí, analytici jeho tržby v Číně odhadují na 300 až 400 milionů dolarů.
„Je to dobrá zpráva pro čínského spotřebitele a dobrá zpráva pro čínské odvětví internetu, že Google je v Číně pořád ještě v nějaké podobě dostupný,“ řekl podle agentury Reuters šéf konzultační společnosti BDA v Pekingu Ted Dean. „Ovšem v první řadě tady zůstává řada otázek kolem toho, proč Google svůj čínský vyhledávač vypnul,“ dodal.
Google se v lednu dostal s čínskými úřady do ostrého sporu. Internetové firmy, které v Číně působí, totiž musí s úřady spolupracovat na filtrování výsledků vyhledávání. Google se v lednu této praxi vzepřel a odmítl ji dál uplatňovat s odkazem na své zásady. Tehdy také upozornil, že některé jeho služby v Číně se staly terčem digitálního útoku, v některých případech prý zjevně s cílem dostat se k e-mailovým účtům disidentů.
Google je největším internetovým vyhledávačem na světě, v Číně je jeho obliba daleko za tamním obrem Baidu.