Přitom ovšem skončilo období, kdy si mohlo počítačové oddělení říci o nejnovější technologie a vedení společností jim je do několika týdnů bez námitek pořídilo. Nákup nového softwaru i hardwaru musí nyní informačně-techologičtí odborníci zdůvodňovat mnohem víc než dřív.
Přestože se zdá, že obchodníci s informačními technologiemi mají v současnosti těžkou pozici, stále je o ně zájem. Lovci hlav, jak se přezdívá headhunterům, se setkávají s jasně definovanými zakázkami. „Je zájem o hotové lidi. Tedy o takové, kteří vědí o zakázkách, o projektech a mohou začít okamžitě prodávat,“ říká Vladimír Kočí. „Případně to jsou lidé, kteří umí oslovit a získat i zákazníky, které najímající firma ve svém portfoliu nemá, a právě přes nově příchozí obchodníky se k nim chce dostat. Když to přeženu, nikdo nemá čas něco systematicky budovat a čekat, až se začnou dostavovat výsledky.“
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava