Oba likéry stojí podle německé firmy v regálech často u sebe, jejich etiketám dominuje jelen, a hrozí proto záměna. To soud odmítl. „Úvahu o zaměnitelnosti nelze redukovat pouze na grafické zobrazení jelena, protože běžný spotřebitel bude ochrannou známku ,Fořtova hořká‘ vždy vnímat jako celek,“ stojí v rozhodnutí soudu.
Nejvyšší správní soud rozhodl ve prospěch „Fořta“ i přes to, že kromě obrázku jelena spojuje oba výrobky i zřejmá myslivecká tematika. Fořt je staré české z němčiny pocházející označení lesníka. Jägermeister zase jméno, které za Hitlera nosili úředníci, pod které spadala péče o lesy a lovení. Hlavou všech „Jägermeistrů“, a tedy nejvyšším říšským lovčím, byl jeden z nejmocnějších mužů třetí říše Hermann Göring. Bylinnému likéru, který začal nadšený lovec Curt Mast vyrábět v roce 1935, se proto zpočátku, a to hlavně mezi vojáky, přezdívalo „Göring-Schnaps“.
Podobně jako Nejvyšší správní soud rozhodl dříve i pražský městský soud a Úřad průmyslového vlastnictví. Teprve včerejší verdikt byl ale „zásahem na komoru“, kterým Jägermeistru prakticky zhasla naděje na odstranění konkurenta.
Spory o známku mezi českými a zahraničními firmami nejsou nijak vzácné. Známá je třeba tahanice Budějovického Budvaru s americkým Budweiserem. Když si popová ikona Madonna založila firmu Semtex Girls, ozval se zase výrobce semtexu, pardubická Explosia.