Provozní zisk automobilky, která je spolu se svou dceřinou společností Kia Motor čtvrtým největším automobilovým výrobcem na světě, vzrostl více než čtyřnásobně. Tržby společnosti stouply o 40 procent. Prodej automobilů skupiny za celé čtvrtletí vzrostl meziročně o 37 procent na 842 037 vozů. Hyundai si v posledních letech ve světě zlepšuje image důrazem na kvalitu, úspornost a design.
Hyundai by si podle analytiků měla udržet silnou dynamiku díky oživování globální ekonomiky i ve druhém čtvrtletí. Na největšího japonského a světového výrobce Toyota, kterého postihly těžké problémy s masovým svoláváním vozů k opravám po celém světě, by však Hyundai měl nadále získávat. „Při tak vysokém růstu prodeje by měl Hyundai uspět při sbírání tržního podílu Toyotě,“ řekl agentuře Reuters Rjosuke Okazaki z tokijské firmy ITC Investment Partners. Nákladová struktura Hyundai se zlepšuje, protože firma staví stále více nových vozů na integrované platformě. Komplikaci v podobě silnějšího wonu společnost překonává zvyšováním produkce v zahraničí a vyšším využíváním kapacit svých továren. Skupina má vedle Česka a Slovenska továrny v Číně, Indii, Turecku a Spojených státech.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy