Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

I velké agentury objevují sílu regionální reklamy

Česko

PRAHA Většina reklam určených pro český trh počítá v první řadě s pokrytím Prahy. Venkov a menší města však v sobě skrývají potenciál, který nyní začínají někteří zadavatelé objevovat.

„Naše současná kampaň je celorepubliková, ale největší ohlas máme u žen z malých měst a obcí, které mají méně příležitostí ke společenskému životu, a víc se proto scházejí spolu,“ říká Janka Lešková, vedoucí týmu podpory prodeje společnosti Avon Cosmetics. Tato společnost připravila kampaň nazvanou Avon Party, což je v podstatě dámská jízda, která se odehrává u některé z účastnic doma. „Avon vizážistka účastnice party zdarma nalíčí a poskytne odborné poradenství v oblasti péče o tělo a pleť,“ uvádí Jitka Tkadlecová z agentury Mather Communications, jež tuto kampaň dostala na starost. Akce začala 18. února a podle Leškové se setkává se vřelým přijetím právě v menších městech. „V každé oblasti máme proškoleného manažera a každý region je specifický,“ podotýká Lešková.

Na otázku, zda organizátoři kampaně nepochybovali o tom, jestli je vhodné využívat přirozené přátelské vztahy mezi lidmi k propagaci určité značky, odpovídá Janka Lešková, že prvotním cílem akce není prodej produktu. „Naše zákaznice projevují zájem o akci samy a samy se o ni hlásí. Účast je zdarma. Jde o o posílení vztahu k produktu, na nic si nehrajeme a nesnažíme se lidem vnutit,“ říká Lešková s tím, že obyvatelé menších oblastí takový přístup oceňují.

K reklamám a kampaním šitým na míru tomu či onomu regionu přistupují poslední dobou i některé další velké reklamní agentury. „Když jsme připravovali reklamu pro Prahu olympijskou se známými osobnostmi, musel v její brněnské verzi vystupovat herec Pavel Liška, který v Brně působil. Nesměl se ale objevit na billboardech v Ostravě, tam musel být Richard Krajčo. Pro každý region jsme museli najít osobnost, která z něj pochází, a nesměli jsme je zaměnit,“ říká Eda Kauba, kreativní ředitel Euro RSCG. Kampaň Praha olympijská měla slogan Všichni jsme v jednom týmu a prezentovala různé celebrity coby účastníky jednotlivých olympijských disciplín. Regionální přístup byl v tomto případě důležitý i z jednoho důvodu navíc - hodně mimopražských oblastí protestovalo, že na „pražskou akci“ budou doplácet.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!