Úterý 7. května 2024, svátek má Stanislav
130 let

Lidovky.cz

J&T začíná sbírat půlmiliony

Česko

PRAHA Dvě až tři miliardy korun chce J&T Banka vybrat do konce příštího roku od klientů, kteří jí svěří peníze na termínovaný vklad. Banka se tak jako její pobočka na Slovensku pouští „o patro níž“.

Podle šéfa J&T Banky Štěpána Ašera budou nový produkt nabízet vyškolení finanční poradci. První desítky poradců už banka vyškolila a přijala také první klady. „Překvapilo nás, že zatím přicházejí spíš vklady v řádu jednotek milionů. Z debat s finančními poradci nám nejprve vycházelo, že zájem bude spíš o nižší vklady,“ tvrdí Ašer.

Dolní hranici vkladu proto banka stanovila na půl milionu korun. Když ho klient bance svěří na rok, dostane od J&T Banky čtyřprocentní úrok. Dvouletý vklad bude úročený čtyřmi a půl procenta. Nabídka přitom vychází ze stejného konceptu, který slovenská pobočka J&T představila už v září.

Klient, který si na Slovensku uloží třicet tisíc eur na jeden rok, dostane od banky výnos 3,6 procenta. „To představuje nejvyšší úrokovou sazbu při srovnatelné době vázanosti na Slovensku,“ tvrdí J&T Banka v tiskovém prohlášení z půli září. Každý vkladatel na Slovensku navíc získá luxusní týdenní pobyt pro dvě osoby v jednom ze čtyřhvězdičkových grandhotelů ve Vysokých Tatrách a dva týdenní skipasy.

Stejný bonus připravila J&T Banka i v Česku pro klienty, kteří si u ní uloží minimálně jeden milion korun. Tatranský pobyt není vázaný na jméno, klient ho může přenechat jiné osobě. „Nepředpokládáme, že by se s těmito poukazy obchodovalo,“ říká mluvčí banky Petr Málek, podle nějž jsou podobné bonusy pro klienty velmi atraktivní pobídkou, přestože si to jen málokdo z nich přizná.

Poradců má být až tisíc Se získáním několika tisícovek nových klientů, kteří však nebudou moci využívat výhod privátního bankovnictví, mají J&T Bance pomoci finanční poradci. Těch je nyní v Česku asi deset tisíc. Banka jich chce vyškolit asi tisícovku a počítá s tím, že užší spolupráci naváže asi se stovkou z nich.

„Chceme jejich prostřednictvím obsloužit klienty, na něž v současnosti nemáme kapacitu. Kdybychom se jim chtěli věnovat v rámci vlastních kapacit, snížilo by to kvalitu našich služeb,“ vysvětluje ředitel J&T Banky Štěpán Ašer.

Zavedení nového produktu banka doprovodí reklamní kampaní, která by měla začít příští týden a zaměří se na představení termínovaného vkladu u J&T Banky. V listopadu pak na produktovou kampaň naváže kampaň zaměřená na propagaci image banky. Podle Málka však zatím banka neví, jak bude drahá. „Dali jsme zadání agentuře a teprve na základě jejího návrhu se rozhodneme, kolik peněz do kampaně vložíme. Také chceme počkat, jak se náš produkt na trhu ujme,“ říká Málek.

Se svou nabídkou přichází J&T Banka na trh, kde panuje silná konkurence. Vedení banky však věří, že nabídka úroku, který je zhruba o jeden procentní bod vyšší než u konkurence, klienty přesvědčí.

Podle Pavla Kohouta ze společnosti Partners je nabídka J&T Banky zhruba o 1,5 procentního bodu vyšší než roční úroková sazba na mezibankovním trhu. „To musí vzít klienti v úvahu,“ říká Kohout.