Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Jak se „dělá“ nová televize

Česko

Manažer celebrit Janis Sidovský se před rokem stal zaměstnancem nové digitální televize Barrandov. Také tam řídí marketing. A základní postupy nezměnil.

PRAHA Za týden jednačtyřicetiletý Janis Sidovský se dosud objevoval v tisku, zvláště v lehčím, jako propagátor muzikálů a později manažer hvězd showbyznysu. Naposledy v sobotu podsunul bulváru zvěst, že zpěvačky Iveta Bartošová a Monika Absolonová a také Vendula Svobodová, s níž zakládal nadaci Kapka naděje, nejsou zvány na zahajovací večer digitální televize Barrandov. Ta začala vysílat tuto neděli. Už od loňského ledna je Sidovský jejím zaměstnancem.

„Tehdy jsem se nacházel na rozcestí, strávil jsem rok hájením dobrého jména Kapky naděje a Venduly Svobodové. A byl jsem z toho tak vyčerpaný, že jsem se rozhlížel, co bych dělal jiného. Pravdou je, že vody českého showbyznysu vysychají, na významnější uživení to už pro manažery úplně není,“ míní Janis Sidovský.

Proto souhlasil, když mu tehdejší šéf Barrandova Kamil Spáčil nabídl, zda by nechtěl novou stanici mediálně zastupovat.

Chrenek chvíli váhal Přijímání proběhlo na nejvyšší úrovni. Sidovský musel na schůzku přímo se slovenským ocelářským magnátem Tomášem Chrenkem, který patří mezi investory Barrandova. Pro něj nebylo bulvárem propírané jméno Sidovský z nejznámějších. „Zeptal se mě, jestli znám nějaké novináře, řekl jsem mu, že pár jich znám. Jmenoval jsem mu, co všechno jsem dělal, a on, že to tedy zkusíme. Velmi ho zajímalo, jestli mám zkušební dobu. Nástup pro mě tedy nebyl vůbec jistý. Což pro mě, kterému volala kdekterá hvězda, že ho chce za manažera, bylo něco nového,“ líčí Sidovský. Přesvědčil ale, a loni v lednu byl přijat. Od té doby se z pouhého mluvčího nové stanice postupně stal ředitelem jejího marketingu a PR i členem představenstva.

O novou televizi se mu podařilo vzbudit slušný zájem. Jak to dělal? Před pražský orloj poslal hostesku Barrandova s maskou hvězdičky (loga stanice) kolem hlavy, aby se fotila s turisty. Jednu z hvězd ve vesmíru pojmenoval po televizi. Vpředvečer startu neváhal tisku oznámit, že na generální zkoušce hořelo. Nejúspěšnějším Sidovského tahem však bylo představit Barrandov, stanici cílící na diváky nad třicet, jako „televizi pro Husákovy děti“. Slogan převzal ze zářijového rozhovoru s ředitelem programu Barrandova Přemyslem Svorou, kdy ho poprvé vyslovil redaktor deníku E15 Aleš Borovan (též původce označení „odpadkový koš“ pro kanál Nova Cinema, jež se mezi kolegy novináři v oboru také ujalo).

Sidovský předtím zastupoval postavy showbyznysu a dělal promo i muzikálům. Na propagaci televize měl desítky milionů korun. „Není to hodně na start nového média. Hodně jsem se proto pokládal na PR, na informace ze zákulisí. Ukázalo se, že ta cesta je správná, že nám roste návštěvnost stránek i zájem z celé republiky,“ tvrdí.

Dávkování informací Znovu použil strategii tzv. odpočítávané kampaně: „Pozornost rostla dávkováním informací. Takový postup se osvědčil třeba u muzikálu Dracula, dělal jsem jeho první uvedení. Nejdřív jsem pouštěl spekulace, jestli hlavní roli bude hrát Michael Kocáb, pak jsme měli Dana Landu, naštěstí se objevil ještě Dan Hůlka, kterého jsme použili.“

Sidovský věří, že TV Barrandov mnohem více disponuje neznámými a dobrými tvůrci. Do povědomí ale stanici dostával pomocí známých obličejů Zuzany Bubílkové, Ivana Mládka anebo Gotta, Vondráčkové a Bílé, kteří vystoupili na zahajovací show. „Nemohl jsem teď stavět hvězdy, když potřebuju stavět televizi,“ podotýká Sidovský s tím, že jmenovaní nejsou úplně typičtí pro program Barrandova. „Ale teď nám pomůžou dostat se do médií a vzbudit pozornost.“

Od února chce televize stavět své hvězdy, mladé, neokoukané.

Mezi propagací televize a muzikálu je patrný i rozdíl. „Vím, že komunikuji start, ale současně to není jako třeba u muzikálu, že bych musel prodat lístky dopředu,“ popisuje Sidovský. Proto nedělal kampaň v listopadu, kdy ještě Barrandov nevysílal. Hlavní nápor, klasická kampaň s inzeráty, billboardy a prosvětlené vitríny, přišla teď. Opakovat se bude v dubnu, kdy se vypíná analogové vysílání v celé Praze.

V týmu se musel Sidovský přít s tradičními představami spolupracovníků: „Kolegové z obchodního se mě ptali, proč už nemáme šest billboardů u dálnice.“ Totéž u internetu: „Ještě pořád si zarytí televizáci myslí, že internet televizi krade lidi, že je odvádí od obrazovky. Ale nás zajímá každý člověk, který se seznámí s Barrandovem.“ Byť se nová televize uvedla konzervativní show, ta určitý zájem vzbudila. Jen na webu ji prý vidělo 64 tisíc lidí.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!